Arat az Airbus a párizsi légiszalonon
Sorra jelenti be az európai repülőgépgyártó a megrendeléseket. A távolban feltűnik még az Embraer és az ATR, a Boeing viszont sehol…
Sorra jelenti be az európai repülőgépgyártó a megrendeléseket. A távolban feltűnik még az Embraer és az ATR, a Boeing viszont sehol…
A Boeing termelési korlátai miatt a légitársaságok képtelenek beszerezni a növekvő légiutas-forgalom kezeléséhez szükséges új repülőgépeket, a kereslet nő, miközben kapacitásszűkében lesznek, a folyamat végkicsengése pedig: a repjegyek ára nőni fog.
Az EVO hasonlít a mai ATR-hez, a brazil újdonság az E-jetek törzsét egyenes szárnnyal kombinálja, légcsavaros gázturbinákkal a farokrészen.
Eddig az anyavállalat nem díjazta a nagyobb változatot, most azonban erősebbek a gazdaságossági és környezeti követelmények, és fenyeget a brazil konkurencia is.
Kellenek a gazdaságos regionális turbopropok, a rusztikus körülmények között dolgozó gépek. Lassabb és kisebb a konkurenciánál, mégis a Q400-as gyártása állt le, nem a francia-olasz típusé.
Földön, vízen, levegőben: összefoglaló október 21-étől 27-éig.
Hetvenegy pilóta négy napos gyakorlatra megy. Kilencven járatot törölnek emiatt.