Lóvasúttal Angyalföldön

Kadocsa Gyula   ·   2013.06.01. 19:00
00

Mónika (a Magyar Vasúttörténeti Parkban rendszeresen szolgálatot teljesítő ló) május 30-án éjjel fél 12-re érkezett a Béke térre gumikerekes lovaskocsijával, ahol az éjszakai szolgálathoz nem szokva, némi türelmetlenséggel várta, hogy a 7061-es Muki betolja Újpest felől a 294-es lóvasúti kocsit. Rövid szerelés és fotózkodás után elindulhatott a lóvasút a Lehel téri végállomás irányába. A menet szigorúan csak a  felsővezeték-javító Schörling kíséretben közlekedhetett, az emeletre sem mehettek fel utasok a vezeték közelsége miatt, igaz az indőnként szemerkélő eső is rontott volna az utazás komfortján. Mónikának csak az emelkedők előtti induláskor volt szüksége segítségre, a szakasz többi részén könnyedén húzta az utasokkal teli kocsit. Az éjszakai lóvasútjáratot kísérő népes fotóshad nagy bánatára az automata kapcsoló kioltotta  mind a  Béke téri Szent László, mind pedig a Lehel téri Szent Margit templom díszkivilágítását. Két forduló után éjjel két óra után mehetett mindenki haza, Mónika Palotára, a lóvasúti kocsi a Mukival ideiglenes szállására az Angyalföld Kocsiszínbe pihenni.

Érkezik Mónika május 30-án a Béke térre<br>A képre kattintva fotógaléria nyílik<br>(a szerző felvételei)

Június legelső napján, szombaton 10 és 16 óra között az esztergomi vonal vágányzára miatt kihalt Angyalföld állomás kilencedik vágányán próbálhatták ki az érdeklődők a lóvasutazás élményét. A körülmények itt ideálisnak voltak mondhatók: sem a forgalom, sem pedig felsővezeték nem zavarta az utazást.

Kapcsolódó hírek

Vasút Városi vasút

Kilencvenéves a moszkvai metró

iho/vasút   ·   2025.05.10. 12:00

Az első, 11,2 kilométer hosszú vonalat 1935. május 19-én nyitották meg tizenhárom állomással. Akkor naponta 177 ezer utas használta, a mára tizenhat vonalból álló hálózatot napjainkban már 8,2 millióan veszik igénybe.