Luxus a levegőben: mi inspirálja a British terveit?

iho/repülés   ·   2011.10.10. 11:30
cimkep

Ötmilliárd(!) fontnyi befektetés és egy komoly reklámkampány előzi meg a British Airways új, luxusigényeket is kielégítő első osztályának bevezetését, illetve az általános arculat- és kabinbelső-átalakítást.

A prémiumterméket a légitársaság elsősorban a hosszú, interkontinentális járataira szánja, már jövő évben április–május táján ilyen különlegesen kényelmes körülmények között utazhatnak a Boeing 747-400-asokon Moszkvába, Szingapúrba, Hongkongba és ausztráliai célpontokra – az ilyen körülményekért szívesen fizető utasok.

A luxus elsőosztályt először a 747-400-asokon alakítják ki

A légitársaság a befektetési programot öt évre szánja, a változások egyébként érintik az első osztályon túl az új repülőgépek economy-szekcióit is. Mindenütt a BA hálózatában megújítják a várókat és különösen sokat fejlesztenek London Gatwick repülőterén.

A légitársaság vezérigazgatója szerint a "To Fly. To Serve" jelszó – kissé profánul akár úgy is fordíthatnánk, hogy "Szolgálunk és repülünk"  – egyben azt jelenti, hogy megújul a catering-szolgáltatás is, és Keith Williams azt ígéri, hogy új fedélzeti technológiákkal is kényelmesebbé, élvezetesebbé teszik a britek az utazást.

Más lesz a szórakoztató rendszer és a fedélzeti menű is

A 100 millió fontos programban, amely kizárólag az új első osztály kialakítását célozza, szerepel a korábbiaknál hatvan százalékkal szélesebb ágyak beszerelése. Mindegyik utasnak külön kabinrész lesz kialakítva, személyes szekrénnyel, bőrborítású íróasztallal, ami persze ebédlőasztallá alakítható.

Tizenöt hüvelykes képernyő szolgál a szórakoztató programokra, és mindegyik kabinrészhez két, elektromosan elsötétíthető ablak tartozik. A szórakoztató berendezésnek lesz USB-bemenete és RCA-csatlakozása, tehát  a kedves utas akár a saját kedvenceit is nézheti-hallgathatja.

A repülőtéri BA-várókat is kicsinosítják

A BA azt érzékelteti, hogy az elgondolások a magángépek luxusából merítik az inspirációt. Ugyanakkor gyaníthatóan sok szerepe lehet az új elképzelésekben az A380-as óriásgép megjelenésének és ugyancsak luxuskivitelű első osztályú kabinkialakításának, mint amilyet például a Singapore Airlines használ, vagy amit nemrég itt Budapesten, a Lufthansa óriásgépén láthattunk.

Kapcsolódó hírek

Repülés Katonai repülés

Elment az utolsó Puma is

MTI/iho   ·   2021.01.24. 09:10

Végső búcsút vettek szombaton Budapesten a 97 esztendős korában, december 30-án elhunyt Frankó Endre nyugállományú főhadnagytól, aki a legendás 101. Puma Honi Légvédelmi Vadászrepülő Osztály utolsó, harcban is bevetett pilótája volt.