M85: folytatódhat a csornai elkerülő építése
A közbeszerzési eljárásra hét ajánlat érkezett, a legolcsóbb ajánlatot az ST-M85-II konzorcium adta, amelyet az STR Építő Kft. és a TRSZ Kft. alkot. A központi költségvetési forrásból megvalósuló kivitelezés nettó összege 13 milliárd 845 millió forint.
A csornai elkerülő út első ütemét, amely 12,5 kilométer hosszú, kétszer két sávos, 2015. szeptember 9-én adták át. A szakasz megépítésével megvalósult a város észak-dél irányú elkerülése. A város központjában az átadás előtt naponta több mint 19 ezer jármű haladt át, amelyből 7500 nehézgépjármű volt. A második ütemben elkészülő 4,45 kilométer hosszú kétszer két sávos út Csorna kelet-nyugati irányú elkerülését biztosítja majd.
A szakasz az M85-ös gyorsforgalmi út Csorna déli szétválási csomópontjától indul, majd külön szinten keresztezi a 86-os utat, valamint a Szombathely–Hegyeshalom vasútvonalat. A Jobaháza és Farád településeket összekötő országos közúton különszintű csomópontot alakítanak ki, s az új nyomvonalon kiépülő 1,6 kilométer hosszú kétszer egy sávos 8603-as úton keresztül köt vissza az elkerülő út a 85-ös útra.
A beruházás során 1,2 kilométer hosszú kerékpárút is épül Farád és Jobaháza között. A kivitelezés megkezdéséhez szükséges területszerzés lezárult, jelenleg a megelőző régészeti feltárásokat végzik.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső, idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!