Magnus-kalandok: magyar gép a Holt-tenger felett

iho   ·   2015.04.07. 08:45
cim

Ismét kapott szerkesztőségünk beszámolót és néhány gyönyörű fotót a Földközi-tenger körberepülésére vállalkozó expedíció útjának egy szép szakaszáról. Bár, amint az összefoglalóból kiderül: Izraelbe eljutni navigációs és meteorológiai szempontból sem lehetett egyszerű feladat. Még a szomszédos országból sem.

Ahogy az a repülési tervben szerepelt, Izraelt is érintette a Földközi-tenger körülrepülését célul kitűző Magnus Expedíció: Földi Zoltán pilóta és Hankusz Kálmán fotós-producer Cipruson keresztül érkezett meg a Szentföldre.

Sivatagi vadregény és a Magnus

Nem egyszerű eljutni Egyiptomból Izraelbe, egy aprócska repülőgéppel meg pláne… Fellegvándoraink kis kitérővel, Ciprus szigetét érintve repültek Haifába.

– Természetesen egyszerűbb és gyorsabb lett volna Egyiptomból közvetlenül Izraelbe repülni, ám ez lehetetlen, mert Egyiptom felől nem lehet belépni Izrael légterébe – kezdte Hankusz Kálmán. – Csak Ciprus felől mehettünk. Ráadásul az idő is borzalmas volt, végig felhőben, rossz látási viszonyok mellett tettük meg az utat, mindössze a navigáció adott némi támpontot a sziget felé repülésben.

A Holt-tenger, tengerszint alatt négyszáz méterrel

Az „egyszerű” turista nem hagyná ki, hogy bejárja Ciprust, hiszen a gyönyörű sziget rengeteg érdekességet tartogat, ám az expedíció tagjai nem sokat időztek, mindössze egyetlen napot töltöttek ott. Azt sem sétálgatással, a látványosságok megtekintésével telt el, a munka volt a középpontban a rövid ott-tartózkodás alatt. Szerencsére az időjárás is jobbra fordult, így a srácok elindulhattak Izrael felé.

– Körülbelül háromórás tenger feletti repülés után megérkeztünk Haifára, ahol a helyi pilóták már vártak minket – folytatta a fotós-producer. –  A nagyon kedves vendéglátóink között akadt magyarul beszélő is, mondanom sem kell, örömmel vettük. Haifa nemzetközi repülőteréről Netanyára indultunk, ahol a képeken látható csodákban volt részünk.

A Masada északi pereménél

Értesüléseink szerint egyébként már nincs túl messze az expedíció sikeres befejezése: a szervezők és a Buidapest Airport április 10-ére hívták meg a sajtót az aprócska, de nagy utat, 12 ezer kilométert remélhetően sikeresen lerepülő gép budapesti fogadására.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk!

Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek

Vasút Repülés Hajózás Nagyvasút Légiközlekedés Belvíz

Brüsszel döntött: 2040-ig el kell készülnie a Budapest–Bukarest NSV-nek

iho.hu   ·   2024.06.17. 11:45

Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.