Malév-jegy: bankkártyával teljes visszatérítés
Hétfőn egységes eljárásrendet készített elő tagjai számára a Malév leállása kapcsán felmerült bankkártyás kérdésekben a Magyar Bankszövetség – írja a HVG. A szövetség ismét megerősítette, hogy akik bankkártyájukkal vásároltak Malév-jegyet, a repülőjegy teljes árának visszatérítését kezdeményezhetik a kártyájukat kibocsátó banknál. Ráadásul már azok is kérhetnek visszatérítést, akik csak később repültek volna a Malévvel.
A szövetség az elmúlt napokban sikeres egyeztetéseket folytatott az érintett piaci szereplőkkel, amelynek eredményeként egyértelművé vált, hogy a mai naptól kezdődően a későbbi időpontra váltott jeggyel rendelkező utasok is kezdeményezhetik a visszatérítést.
Azoknak, akik bankkártyával vásároltak Malév-jegyet, a jegy árának visszatérítéséhez fel kell venniük a kapcsolatot a kártyakibocsátó bankjukkal, illetve az ügyfélszolgálatokon érdeklődniük kell a szükséges dokumentumokról.
A bankszövetség szerint a bankoknál alapesetben az elektronikus repülőjegyre, számlára, az utazás részleteinek leírására, esetleges levelezésre, és általában a helyszínen reklamációs nyomtatvány kitöltésére van szükség. A szervezet azt javasolja, az utasok a bankba vigyenek magukkal minden rendelkezésre álló dokumentumot az utazással kapcsolatban.
Az átfutási idő esetenként eltérő – írta közleményében a szövetség, amely szerint a visszatérítés a nemzetközi bankkártyás szabályoknak megfelelően történik meg, várhatóan 3 hónapon belül. Az ügyfeleknek a visszaigénylési folyamattal kapcsolatban költségtérítést nem kell fizetniük, az adminisztrációs költségeket a bankok viselik.