Malév utód: Sólyom?

Szerző: iho   ·   2013.07.06.
cim2

Piros-fehér-zöld lesz a festése, Sólyom lesz a neve az új hazai légitársaságnak, amely hamarosan már jegyeket árulna, és jövőre a tengerentúlra is repülne. Az üzletemberek igényeihez igazodó Malév-utód felpezsdítheti az életet Ferihegyen, a fapadosok kiszorulhatnak az 1-es terminálra – írja a Magyar Nemzet.

Cégbírósági adatok szerint június 13-tól hatályos a Sólyom Hungarian Airways Kft. változásbejelentése. A cég képviselője Vágó József, aki korábban a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) Légiközlekedési Igazgatóságának igazgatója volt. A Magyar Nemzet repülőtéri informátorai szerint a Sólyom mögött álló közel-keleti kisebbségi befektetők segítségével már augusztusban megindulhatnak a járatok európai és közel-keleti célállomásokra.

A cég kezdetben hatgépes flottával kezdi meg tevékenységét, de a tervek szerint 2017-re ötven gépe repül majd. A flotta értéke megközelíti a négymilliárd eurót. Az első évben 700 munkatársat vesznek fel, három év alatt a létszám elérheti a háromezret – közölték a lap forrásai. Jövőre el kívánják érni a tavaly februárban összeomlott Malév utasforgalmát, azaz a hárommilliót, 2017-re pedig már nyolcmilliós szám áll a tervekben.

Kék orr helyett nemzeti színek?

A Sólyom nem a fapadosok versenytársa kíván lenni, hanem a prémium kategóriában versenyez a Turkish Airlinesszal vagy épp az Emiratsszel – mondta a Magyar Nemzet informátora, aki azt is sejtette, hogy a vállalat a bádogváros helyett luxusvárókban kényezteti majd utasait.

A Portfolio.hu gyorselemzése szerint az EU-n kívüli repülési jogok voltak azok, amelyek még értéket képviseltek a Malév hagyatékából, ezek egy részét a Wizz Air kapta meg, amely az elmúlt hónapokban sorozatban jelentett be újabb és újabb célállomásokat, sokat az EU-n kívülre, többek között Egyiptomba, Azerbajdzsánba, Dubajba és Isztambulba.

Ezek alapján kérdéses, hogy milyen lehetőségei maradtak egy új magyar légitársaságnak, miután a versenytársak szinte minden fontosabb, nyereséges, vagy nyereségesnek ígérkező útvonalat lefednek. Különösen annak fényében, hogy a tendenciák abba az irányba mutatnak, hogy a rövid távú útvonalakon a diszkont légitársaságok veszik át a hatalmat. Legutóbb például a Lufthansa jelentette be, hogy sok európai járatát átveszi fapados leánya, a Germanwings.

Az iho/repülés által megkérdezett szakértő szerint a kérdés az, vajon az egy hónap múlva történő induláshoz valóban megvannak-e a feltételek: az üzemeltetési engedély, a leszállásii jogok, a résidők, a nemzetközi koordináció.

Az iho/repülés információja szerint az új légitársaságnak még nincs üzemeltetési engedélye (AOC, Air Operation Certificate) a magyar hatóságtól.

Kapcsolódó hírek