Már csak emlék...

Arnold Balázs   ·   2012.07.29. 11:30
kiskep_v63

A MÁV V63-as sorozatát a Ganz mérnökei fejlesztették ki a MÁV részére a hetvenes években. A gépeket 1974 és 1988 között gyártották, az első két prototípus 1975-ben és 1976-ban, a széria gépek pedig 1981. és 1988 között érkeztek. A három és félezer kilowattos teljesítményre képes gépekből összesen ötvenhat készült.

A kilencvenes évek elején tíz mozdonyt átalakítottak, hogy azok alkalmasak legyenek a százhatvan kilométer per órás közlekedésre. Ezeket a gépek eredeti sorszámuk megtartásával a százas pályaszámcsoportba sorolták. Ezek közül néhény gép a magyar vasútért sokat tett személyek nevét, más társaik vasutas települések nevét viselik.

A sorozatról bővebben olvashatnak az Indóház Extra 2008-as téli számában.

A 046-os Gigant gyorsít ki Ferencvárosból tekintélyes tehervonatával 2008. őszének derekán<br>A képre kattintva galéria nyílik!<br>(fotók: a szerző)

Galériánkban olyan, néhány évvel korábban készült, érdekes, ritka vagy egész egyszerűen csak szép fotót válogattunk össze, melyek ha archívnak még nem is tekinthetőek, mindenképpen emlékek, érdemes hát feleleveníteni őket!

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

Szombattól július végéig karbantartják Rákosrendezőt, jelentősen változik a közlekedés az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalakon

MÁV/iho   ·   2025.06.21. 08:00

A vonatok fővárosi végállomását a Nyugati pályaudvarról külső állomásokra helyezik át: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal járatai Rákospalota-Újpestig közlekednek. Pótlóbuszok helyett a sűrűbb helyközi buszjáratokat és a BKK járatait lehet majd igénybe venni.