Már megint más reptér, nagyot kellett fékezni

iho   ·   2014.01.13. 10:00
SW_plane2cim

A Southwest légitársaság Boeing 737-700-asa 124 utassal és ötfőnyi személyzettel a fedélzetén vasárnap este eltévesztette a célrepülőteret, de a légitársaság közleménye hangsúlyozza, hogy az esemény során senki sem sérült meg, a gépben sem esett kár. A Chicago Midwayről induló 4013-as járatnak eredetileg a Branson Airport hasonló irányú, 14/32-es pályáján kellett volna landolnia, ehelyett az M. Graham Clark Downtown Airport, más néven Taney County Airport 12/30-as pályáján ért földet, amely a célreptértől kilenc, egyes források szerint csak hat mérföldre van.

A légitársaság földi kiszolgálói a kisgépes GA-reptérről Bransonra vitték át az utasokat és a poggyászokat. Az időjárás jó volt, a kisebb reptér pályájának a hossza viszont csak 3738 láb, körülbelül 1140 méter. Ezzel a terheléssel 5000 láb hosszú pálya kellene a felszálláshoz, de a gép nyilván üresen repül majd át Bransonra.

Mindenesetre a megjelent fotókon látszik, hogy a gép a leszállási irány szerint a pálya túlsó küszöbjelénél állt meg, tehát ugyancsak „ki volt centizve” a kigurulása. Az eredeti célreptéren lévő pálya mindenesetre kétszer olyan hosszú volt, mint a Taney County pályája. Az utasok szerint földet érés után a gép „igen erősen” fékezett, egyesek égett gumiszagot és éreztek. Az utasokhoz képest azonban jó néhány helyi lakos sokkal inkább megijedt, ahogy a váratlanul érkező utasszállító a pálya megközelítésekor alacsonyan végigdörgött a város felett.

Az FAA természetesen megkezdte az esemény vizsgálatát. Az elmúlt hónapokban, években meglepően sűrűn fordultak elő hasonló esetek, novemberben a Boeing egyik óriás teherszállítója, egy Dreamlifter szállt le a McConnell légibázis helyett egy közeli kisgépes reptérre, Indonéziában ugyancsak egy 737-es tévedt el és szállt le Padang város reptere helyett egy légibázison. 2012 nyarán egy C-17-es katonai szállítógép tévesztette el a pályákat Floridában, és egy támaszpont helyett ugyancsak egy kisgépes reptér rövid pályáján szállt le, majd meglehetős nagy közönségsiker mellett startolt el ismét, hogy az eredeti desztinációra repüljön át.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Repülés Hajózás Nagyvasút Légiközlekedés Belvíz

Brüsszel döntött: 2040-ig el kell készülnie a Budapest–Bukarest NSV-nek

iho.hu   ·   2024.06.17. 11:45

Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.