Már megint nem az a repülőtér!

iho/repülés   ·   2012.10.16. 10:00
nemazareptercim

Eltévesztette a célrepteret egy indonéz légitársaság külföldi pilótája, az utasszállító egy légibázison landolt, adja hírül a BBC. Az incidenst az indonéz hatóság vizsgálja, a pilóta szakszolgálati engedélyét felfüggesztették.

A Sriwijaya légitársaság PK-CKD lajstromjelű Boeing 737-400-asa az Aviation Herald pontos adatai szerint 96 emberrel a fedélzetén Padang városába tartott, de a leszállást 12 kilométerre a célrepülőtértől, Tabing légibázison hajtotta végre, miközben végig rádiókapcsolatban állt a célreptér, Minangkabau irányításával.

A hatósági közlemény kiemeli, hogy az utasok a repülés során nem forogtak veszélyben, a leszállást, azon túl, hogy nem a célrepülőtéren történt, tökéletesen hajtotta végre a repülőgép személyzete. A vizsgálat mindenesetre a közlemény szerint kiterjed az irányítás tevékenységére is.

Mint az AvHerald megjegyzi, a légibázis egészen 2005-ig Padang város közforgalmi repülőtere volt, amíg át nem adták az új légikikötőt. A Tabingot és annak 2100 méteres pályáját most kizárólag a légierő használja.

A személyzetnek ez volt az első útja erre a desztinációra, mind a Minangkabau repülőtér, mind a gép navigációs berendezései rendben működtek, ennek ellenére a személyzet a légibázisra hajtott végre vizuális megközelítést, végig abban a hiszemben, hogy a közforgalmi repülőtéren landolnak.

Az eltévesztett repülőtér esete egyáltalán nem egyedülálló. legutóbb az iho/repülés is beszámolt arról, hogy az amerikai légierő egy nagy C-17-es szállítógépe Floridában, Tampa városánál a MacDill légibázis helyett a Peter O. Knight nevű apró GA repülőtéren szállt le.

Kapcsolódó hírek

Vasút Repülés Hajózás Nagyvasút Légiközlekedés Belvíz

Brüsszel döntött: 2040-ig el kell készülnie a Budapest–Bukarest NSV-nek

iho.hu   ·   2024.06.17. 11:45

Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.