Matricáz a Trakció
A sort személykocsik nyitották: telefontársaságot, rajzfilmet, legutóbb pedig az ingyenes wifihozzáférést hirdették tarka bevonatukkal. Mozdonyt először a GYSEV matricázott: Haydn, Széchenyi, Liszt, Erzsébet királyné, később a vasúttársaság évfordulójára alkotott dekoráció díszlett a 470-es sorozatú Siemens-mozdonyok oldalán.
A MÁV-Trakciónál nehezen tört meg a jég. Fotósok sora vadászott már a matricás mozdonyokra az 1-es vonal mentén, mire 2011. augusztus 17-én az első Traxxot Kandó Kálmán emlékére feldíszítették. Pár hónapra rá, november 25-én, a londoni 6:3 évfordulóján gördült az ünneplők elé az Aranycsapat-mozdony – legyen bármilyen eredményünk is a nemzetközi labdarúgó-porondon, a londoni meccs óta az ország Futbóliának tekinti magát.
A Werbelokok közé nem igazán számítható, mégis külön jelentősége van az Erdélybe először 2008-ban, az első Székely gyorssal kilátogató 17-es Nohabnak. Amit egy egész felületet beborító dekoráció talán nem érhet el, egyetlen címer a gép orrán megteszi: a koronás magyar címerrel pompázó gépet könnyhullatva fogadták a határainkon túli magyarok. Azóta az első Csíksomlyó expresszel a GYSEV Széchenyi-, a másodikkal a Liszt-mozdonya tette tiszteletét Székelyföldön, a 2012-es menetrendváltás óta román futási engedéllyel is rendelkező Kandó-Traxx pedig gyakran látható Kürtöstől Bukarestig. 2013-ban pedig a Kolozsvárig tartó dízeles szakaszt és a Gyimesbükkbe vezető kemény emelkedőt leszámítva öt év múltán ismét magyar dekorációs mozdony pompázik – előfogat nélkül! – a pünkösdi zarándokvonat élén.