Még mindig a szántóföldön rostokol az Ural Airlines Airbusa, a légitársaság területfoglalási díjat fizet a tulajdonosnak
Ősszel még az volt a terv, hogy a gép saját szárnyán hagyja el a kényszerleszállás helyét, de egyelőre nem úgy tűnik, hogy erre belátható időn belül sor kerülhet.
Tavaly szeptemberi a történet: az Ural Airlines RA-73805 lajstromjelű Airbus A320-asa Szocsiból tartott Omszkba, amikor a személyzet főfutó-meghibásodás miatt úgy döntött, Omszk helyett inkább a hosszabb futópályájú Novoszibirszk felé veszik az irányt, ám a megnövekedett kerozinfogyasztás miatt nem érték el a repülőteret (OVB). Ezért a cél előtt 180 kilométerrel egy szántóföldön voltak kénytelenek landolni – a járaton 165 utas és személyzet tartózkodott. Az incidenst követően az utasoknak kártérítést fizettek, fejenként 100 ezer rubelt (1130 dollárt).
A kényszerleszállás után sokáig tartotta magát a hír, hogy a légitársaság megvárja a telet, a talaj megfagyását, és a kikönnyített Airbusszal felszállnak. Tavaly novemberben azonban fordulat állt be az ügyben, amennyiben a startot ez év tavaszáig jegelték. Az A320-as tehát mindmáig a terepen van, biztonsági őrök vigyázzák a mezőgazdasági művelés alá vont földterület elkerített részén. Mint kiderült, az Ural Airlines 2024 szeptemberéig szóló bérleti szerződést kötött a szántó tulajdonosával. A vonatkozó időszakra szóló bérleti díj meghaladja a 11 ezer dollárt.
Ubinszkij körzet elöljárója, Oleg Konyuk szerint a gép sorsa a légitársaság kezében van. „Ma ezt mondják, holnap talán mást. Ők döntik el, hogy a gép fel tud-e szállni vagy sem. Korábban hoztak egy döntés, ha megfagy a talaj, akkor felszállnak. A föld megfagyott – mégsem szálltak fel” – fogalmazott.
Mindenesetre az Ural Airlines előrelátó, a szerződés ugyanis plusz egy évvel meghosszabbítható...
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!