Megint megpróbálnak túladni Ciudad Realon
A bíróság döntésében 50 millió euróban határozta meg a minimális vételárat. A 2012 óta nem üzemelő légikikötőt többször bocsátották árverésre sikertelenül, legutóbb júliusban, amikor a kínai Tzaneen International vállalat, egyedüli érdeklődőként 10 ezer dollárt ajánlott érte. A repülőtér kikiáltási ára 28 millió euró volt.
A bíróság szerint már az értékesítési folyamat kezdetén formai hibák történtek. Kifogásolta, hogy a felszámolási tervet időközben módosították és a repülőtér területét két részre bontották. A kínai befektető ajánlata a terminált, irányítótornyot és kifutópályát tartalmazó egységre vonatkozott, a környező földterületekre nem.
A bíró tavaly áprilisig visszamenőleg érvénytelenítette az árverési folyamatot, a reptér iránt érdeklődők számára három napot határozott meg, ameddig módosíthatják a korábban benyújtott vételi ajánlataikat.
A Madridtól 235 kilométerre délre található Ciudad Real's Central repülőteret 1,1 milliárd euróból építették meg. Évi 2,5 millió utasra szabták, és Európa egyik leghosszabb kifutópályájával rendelkezik. 2008-ban helyezték üzembe, épp a pénzügyi válság előtti építési boom idején, de soha nem használták ki, szinte nem volt forgalma, üzemeltetője 2012-be csődbe ment.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Utazzon velünk!Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!