Mégis kiszivárgott az OLAF-jelentés
A jelentés összesen hatvan, 167 milliárd forintnyi szerződéssel kapcsolatban tárt fel szabálytalanságokat – ezek 96 százaléka mindössze öt szerződéshez kapcsolódik, a szereplők a Siemens, az Alstom, a Bamco konzorcium, a Swietelsky és a Strabag. Az uniós támogatásokat – nem teljes egészében, „csupán” a Közopból származó 59 milliárd forintnyi összeget – visszakérnék, ám konkrét megvesztegetési összeg csak két esetben szerepel a jelentésben.
A Figyelő szerint a metróberuházás legproblémásabb pontja a fővállalkozó hiánya volt. A BKV-nál, mint a DBR Metró Projektigazgatóságon keresztül a beruházás felelősénél nem volt meg a munkák összehangolásához szükséges szakértelem, ami folyamatos késésekhez és a költségek emelkedéséhez vezetett.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!