Vonat járja be Európát: megjelent a Magyar Vasút 3. száma

iho/vasút   ·   2021.05.14. 09:00
00_magyar_vasut_2021-03

A kétheti periodika fő témái a Connecting Europe Express, a hosszú tehervonatok közlekedtetésének elméleti és gyakorlati példái.

Témák, olvasnivalók:

  • interjú Keresztes Péterrel, a MÁV-Start műszaki és üzemeltetési vezérigazgató-helyettesével a dízel motorkocsik jövőjéről, az IC+-szolgáltatás kiterjesztéséről és a szezonális változásokról,
  • új taggal bővült a Hungrail Magyar Vasúti Egyesület elnöksége, dr. Katona László az MMV Magyar Magánvasút Zrt. vezérigazgatójaként tölti be a tisztséget a testületben,
  • a CER javaslata az Európai Bizottságnak, hogy a vírusválság okozta nehéz gazdasági helyzetben mérlegeljék a vasútvállalatok állami támogatásban részesítését,
  • az újra sikerre ítélt elővárosi vasútvonal, a 71-es tervezett rekonstrukciójának részletei,
  • a Magyar Vasút ír arról, hogy az Európai Számvevőszék vizsgálata szerint az EU-nak nincs hiteles számokkal alátámasztott hosszú távú stratégiája a nagy sebességű vasútvonalak kérdésében – Csehországnak viszont van,
  • továbbá arról, hogy az Európai Unió vasúti hálózata a Föld legbiztonságosabbja, a trendek pedig egyértelműen a folyamatos javulás irányába mutatnak, a tagállamok nagyban eltérő statisztikáiból azonban árnyalt kép bontakozik ki,
  • A vasúton utazók jogait erősítő jogszabályt fogadtak el Brüsszelben,
  • a Független Szabályozók Csoportja, az IRG-Rail nyilvánosságra hozta 2020 első féléves összeállítását harminc európai állam vasúti forgalmairól,
  • kétezerhuszonöt végén állhatnak forgalomba a GYSEV kétszázas tempóra alkalmas, új távolsági személykocsijai,
  • a Budapestet elkerülő vasútvonalak száz évre visszanyúló előzményei bemutatott sorozatunk második részében pedig azt taglaljuk, hogy Neÿ Ákos korábban ismertetett javaslata után mintegy másfél évtizeddel a MÁV már a gyakorlatban is megépített bizonyos, Budapestről délre tervezett szakaszokat. A koncepció még a múlt század ötvenes éveiben is éreztette hatását, majd a rendszerváltás hajnaláig hosszú szünet következett.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút Kiemelt ajánlatok

Knorr-Bremse fékrendszerek a világ körül – 5. rész: Kötöttpályán Magyarországon I.

iho/vasút   ·   2022.05.14. 09:00

Sorozatunkban előző részeiben azt mutattuk be, hogy a Knorr-Bremse Budapest piacvezető vasúti fékgyártó vállalatként a világ mely távoli országaiba szállít fékrendszereket vonatok, metrók és villamosok számára. Képzeletben jártunk Afrikában, Ázsiában és a távoli Ausztráliában is. Számunkra a legérdekesebbek mégis azok a szerelvények, amelyekkel itthon találkozhatunk nap mint nap, amelyekben Budapesten tervezett és gyártott fékberendezések, fékvezérlő rendszerek és levegőellátó egységek gondoskodnak a biztonságos fékezésről.