Megjött a második remot

Arnold Balázs   ·   2011.11.19. 16:40

Szerda este indult útnak, és vasárnap érkezett meg Budapestre a különleges rakományt szállító tréler, adta hírül a Gyermekvasút weboldala. Ahogy egy évvel korábban a 2003-as, most a 2004-es gép kapott teljes nagyjavítást Szombathelyen. A legfontosabb változás, hogy a gép új Caterpillar C-15 motort kapott, névleges teljesítménye 354 kilowatt. A 2003-astól eltérően a segédüzemi berendezések korábbi hidrodinamikus hajtóművét hidrosztatikusra cserélték. Megújult a segédüzem is, a mozdony egyes alkatrészeit kicserélték, másokat felújítottak.

Az első remotorizált mozdony tavaly év végén állt forgalomba<br>(fotók: Óvári Péter)

Átépült a kipufogórendszer, megújult a mozdony elektromos hálózata, világítása és a vezetőállás is. A kezelőszervek mellé új, digitális kijelzőket szereltek fel. Új, teljesen zárt lett a hűtővízrendszer is, amely egy előmelegítőt is kapott. Negyven Celsius-fokos hűtővíz-hőmérséklet alatt a motor nem indítható. A mozdony forgóvázait is felújították, a kerekeket újraabroncsozták. A mozdony várhatóan jövő év elején áll majd forgalomba, addig még a Gyermekvasút hűvösvölgyi fűtőházában foglalkoznak vele a hozzáértő kezek. Újrafényezés, és kisebb munkák elvégzése után vonali futó- és terhelési próbák következnek majd.

Gépmenetben robog az új szíves mozdony a budai hegyek között

A Gyermekvasút tervei között szerepel az öt mozdonyuk felújítása, az Mk45,2001-es gépet pedig eredeti állapotában szeretnék megőrizni. A projekt tehát folytatódik, a 2002-es mozdony már el is indult a szombathelyi járműjavítóba.

Kapcsolódó hírek

Vasút Kisvasút

Gyermeknapozzon a Gyermekvasúton!

MÁV/iho   ·   2025.05.21. 15:30

A Széchenyi-hegyi Gyermekvasút színes programokkal várja a családokat a hűvösvölgyi végállomáson május 25-én, vasárnap. A vonatok sűrített menetrend szerint, a szokottnál gyakrabban közlekednek, a vasútvonal alsó szakaszán betétjáratok is indulnak.

Zöldút Kerékpár

Négyéves a megújult Mol Bubi

BKK/iho   ·   2025.05.20. 12:00

A BKK közbringaszolgáltatása hamarosan új korszak elé néz: a tervek szerint a 2026-ban induló új rendszerben kétszer annyi kerékpár, öt-hatszor több leadási ponttal és több mint nyolcvan százalékkal nagyobb területen szolgálja majd ki az igényeket.