Meglepte az újvidéki kikötő vezetőségét a privatizáció
Aleksandar Milovančev, a kikötő igazgatója szerint már kétszer, 2004-ben és 2008-ban is voltak privatizációs tervek, de egyiket sem hajtották végre, az újvidéki kikötő nyereségesen üzemelt, és 2014-ben törölték is a magánosításra kijelölt vállalatok listájáról. Az illetékes minisztérium azonban a múlt héten bejelentette a privatizációt, és igen rövid, március 30-áig szóló határidővel felkérte a potenciális vásárlókat árajánlataik benyújtására. Az újvidéki kikötőnek 2015-ben több mint százezer tonnás forgalma volt, Szerbia gabonaexportjának 30-40 százaléka hagyja el itt az országot, emellett tavaly 140 millió dinárt (350 millió forint) költöttek felújításra. Emellett az amerikai Lear vállalat is hatalmas területet, több mint tízezer négyzetmétert bérel a kikötőből, és itt folyik a munkaerő kiképzése is. A tartományi kormányfő, Dr. Bojan Pajtić sem helyesli a privatizáció ötletét, szerinte a magánosítással a kikötő tulajdonában levő, hatalmas építési területek megkaparintása a cél – írja a Magyar Szó.
* * *Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső, idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!