Megnyitották az Izmit-öböl felett átívelő függőhidat

iho   ·   2016.08.01. 16:15
izmitobol0

Negyvenkét hónapos építési szakaszt követően nyitották meg Törökország új, Osman Gazi nevű hídját, amin naponta több mint 40 ezer jármű haladhat át. A Siemenst az IHI japán építési vállalat bízta meg az elektromos és mechanikai feladatok elvégzésével, ideértve a híd valamennyi szerkezeti elemének, valamint a forgalomvezérlő komponenseknek és rendszereknek a fejlesztését, telepítését és üzembe helyezését. A külön karbantartó sávokkal ellátott hatsávos híd része annak az autópálya projektnek, amely Isztambult a Törökország nyugati részén levő Izmirrel köti össze.

A teljes mértékben acélból készült híd főnyílása (pillérek közötti legnagyobb távolsága) 1550 méter, 64 méteres magasságban ível át a Márvány-tenger felett Isztambultól délre – méghozzá egy olyan környéken, ahol igen gyakori a földrengés. Következésképpen a hídszerkezetnél speciális technológiát kellett alkalmazni, ahol folyamatosan mérik a rezgéseket, elmozdulásokat és terheléseket, hogy azonnal riasztást küldhessenek a híd üzemeltetői felé bármiféle abnormális esemény előfordulásakor. Körülbelül 390 érzékelővel szerelte fel a hidat, amelyek folyamatosan ellenőrzik az állapotát és túlságosan nagymértékű vibráció esetén riasztást generálnak. A szenzorok állandóan mérik a hosszirányú és oldalirányú feszültséget, valamint a főnyíláshoz felvezető útszakaszok nyomásterhelését. A hídra szerelt speciális GPS érzékelők a szerkezet legmélyebben levő milliméteréig regisztrálják a hídcölöpök lengését; emellett a szélerősséget és a hőmérsékletet mérő egységeket is használnak.

A szenzorok azonnal észlelik a híd elváltozásait és lehetséges károsodásait is, például folyamatosan ellenőrzik az acélszerkezetet korrózió szempontjából. A híd belső kamráiban, a híd tornyain és fedélzetén, valamint a védőköpennyel ellátott függőkábeleken egy speciális rendszer ellenőrzi és szabályozza a levegő páratartalmát, biztosítva annak negyven százalék alatti értékét annak érdekében, hogy megakadályozza az acél rozsdásodását a tengeri levegőn.

A híd és a 409 kilométer hosszú autósztráda megépítése Isztambul és Izmir között részét képezi Törökország eddigi legjelentősebb autópálya projektjének. Az engedményes Otoyol Yatirim ve Isletme A.S. (Nurol–Özaltin–Maykol–Astaldi–Yüksel–Göcay) BOT (építés–működtetés–átadás) szerződés keretében kapott megbízást az új autópálya megtervezésére és 22 évig történő üzemeltetésére. Az új hatsávos híd által teremtett összeköttetés nyolcról négy órára csökkenti majd a két város közötti utazási időt.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek