Megnyugodhat, idén hozzá sem nyúlnak a 3-as metróhoz!

iho/közút   ·   2016.07.28. 13:45
metrop0

„A metrópótló buszok körül kialakult tragikomédia odavezetett, hogy jelen állás szerint leghamarabb nyolc hónap múlva állhatnak forgalomba az új buszok. Igaz nincsenek késésben, hiszen az állomások felújítására kiírt tender eredményhirdetését épp a minap tolták el szeptember 1-jére”olvasható az Omnibusz blogon, ahol ebben a posztban más „selymes gyöngy” is van.

Egy lehetséges metrópótló látványterve (forrás: Omnibusz blog)

Eközben Tarlós

A főváros el akarja készíttetni a 3-as metróvonal meghosszabbításának terveit Káposztásmegyerig – közölte Tarlós István főpolgármester a Klubrádió csütörtök déli műsorában. Tarlós Istvánt a Népszabadságban csütörtökön megjelent információról kérdezték, amely szerint a fővárosi önkormányzat ismét előveszi az M3-as metróvonal meghosszabbításának tervét. A főpolgármester ennek kapcsán azt mondta, hogy a meghosszabbításról nem léteznek tervek, de azokat szeretnék elkészíttetni. A főváros ezt saját forrásból meg tudja tenni – tette hozzá. Közlése szerint a meghosszabbítás „lényegileg független” a meglévő metróvonal felújításától, az annak támogatására megpályázott uniós forrásoktól.

– Ha a tervek készen vannak, akkor ott is egy lépéssel előbbre vagyunk, hogy annak a kivitelezése ebben a ciklusban megkezdődhetne, ez teljesen illuzórikus, és ilyet senki nem ígért soha – fogalmazott Tarlós István. Hangsúlyozta: most nem a meghosszabbításra kell koncentrálni, hanem a napi félmillió utast szállító rossz állapotú vonal felújítására.

Például: „hét vállalkozás próbál szerencsét a metrópótlás buszainak üzemeltetésére: az egyik a Magyar Villamos Művek (MVM Zrt.), akiknek, ha szigorúan vesszük a BKK szabályait, semmi esélye sincs a kiszervezés elnyerésére, ugyanis az ilyen közbeszerzéseken csak olyan vállalkozások indulhatnak, amelyeknek van releváns tapasztalata a hazai személyszállítási piacon.

Indul a főváros közlekedési vállalata, a BKV is. Nagy valószínűség szerint ők tudják a legolcsóbb ajánlatot adni, hiszen élő szerződésük van a lengyel Solarisszal, akik korábban igencsak nyomott áron próbáltak eladni 75+75 csuklós buszt. Ha a BKV nyerne, az teljesen feleslegessé tenné az elmúlt fél évben lezajlott pótló buszos hajcihőt. Ezért azt gyanítjuk, hogy a BKV-t, ahogy a korábbi kiszervezéseknél is, valamilyen mondvacsinált okkal kizárják a versenyből.

Az újonnan alakult Budapest–Busz Zrt. is indulna a megmérettetésen. Ők nem ismeretlenek a személyszállítási piacon, hiszen a cég tulajdonosa a nyíregyházi Trans-Tour Kft.

Biztos, ami biztos alapon a debreceni Inter Tan-ker (ITK Kft.) két céggel is indul a közbeszerzésen. Az anya vállalaton kívül, a Budapesten nem ismeretlen Inter Tan-ker City Kft. is próbálkozik. A fenti cégeken kívül egyébként a Volánbusz és a VT-Arriva is szívesen pótolná a 3-as metrót a felújítás ideje alatt.”

A BKK közöl: elindult az M3-as metró pótlásához szükséges közbeszerzési eljárás, nem igaz a Népszabadság állítása

„2016. július 12-én a BKK elindította az M3-as metró felújításának idejére szükséges pótlóbuszok megrendelésére irányuló közbeszerzési eljárást a részvételi felhívás elküldésével. Nem igaz tehát a június 27-i Népszabadság »Megint a fékre léptek« című cikkének állítása, amely szerint a tender kiírásának elmaradása miatt csúszik a metróvonal rekonstrukciója. A részvételi jelentkezések benyújtásának határideje éppen a mai napon járt le, jelenleg azok bírálata zajlik.

A Fővárosi Közgyűlés 2016. június 8-án tárgyalta az M3-as metró vonalának infrastruktúra-felújításához szükséges járműpótlásról szóló előterjesztést és a következő döntést hozta: »Amennyiben a Kormány az erre irányuló döntése alapján a járműpótlást szolgáltatás megrendelés útján támogatja, valamint ezen konstrukcióval felmerülő határidő korlát nélkül a teljes többletköltség fedezetét biztosítja, úgy az M3 metrópótlást 150 darab járműre irányulóan szolgáltatás megrendelés útján kívánja biztosítani és felhívja a BKK Zrt-t, hogy a szolgáltatás megrendelésére irányuló feltételes közbeszerzési eljárást indítson meg. Az esetleges többletköltség fedezet biztosításáról szóló kormányhatározatnak 2016. július 5-ig az illetékes hivatalos közlönyben meg kell jelennie.« A közgyűlési döntéssel összhangban a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) június 29-i igazgatósági ülésén jóváhagyta a „Szolgáltatási szerződés kötése közforgalmú autóbuszvonalak üzemeltetésére” tárgyú közbeszerzési eljárás megindítását.

Az M3-as metró pótlásáról szóló 1318/2016. (VII. 1.) Korm. határozat szerint a kormány költségvetési támogatást nyújt Budapest Főváros Önkormányzata számára a 150 metrópótló busz szolgáltatása megrendelésével járó esetleges többletköltségek fedezetéül. Erre tekintettel a BKK az Európai Unió Hivatalos Lapjában (TED) június 17-én közzétette a metrópótlási szolgáltatás megrendeléséről szóló közbeszerzési eljárást meghirdető időszakos előzetes tájékoztatót. A BKK a szándéknyilatkozatot benyújtó gazdasági szereplőknek az eljárást megindító részvételi felhívást közvetlenül is elküldte, ezzel tehát – ellenben a Népszabadság állításával – az M3-as metrópótlás szolgáltatásának megrendelésére irányuló közbeszerzési eljárás megindult.

A részvételi jelentkezések benyújtásának határideje 2016. július 27. 8:30 volt, azaz ma délelőtt járt le. A BKK a jelentkezéseket az előírt határidőben felbontotta, jelenleg azok bírálata zajlik” – olvasható a BKK közleményében.

Lesz még bármi idén a 3-as metró felújításából?
:D
:)
:/
Szerintem nem is kell fölújítani! Legyen belőle kalandpark!
Survey Maker

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Átkozott sorompók Szerbiában

iho/vasút   ·   2020.12.01. 18:00

Vajdaságban, de inkább egész Szerbián lassan már nem is újdonság, ha egy nem működő fény- és félsorompóval biztosított, vagy esetleg éppen működő berendezésű, esetleg csak kitáblázott közúti-vasúti átjáróban baleset történik.