Megoldódik a vegyes szerelvények problémája

iho/közút   ·   2012.08.01. 08:26

A magyar törvényhozók végre elhárították tehát azt a jogi akadályt, mely 2011 ősze óta szinte lehetetlenné tette, hogy hazai székhelyű fuvarozó vállalkozások magyar vontatóból és külföldi rendszámú pótkocsiból álló, úgynevezett vegyes szerelvénnyel közlekedjenek itthon. Az új rendelkezés már 2012. augusztus 7-től oldja az eddigi szigort – tájékoztatta az ihót a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete.

A Magyar Állam egy évvel ezelőtt eredetileg azért vette célkeresztbe a hazai utakon külföldi rendszámú járművekkel haladó honfitársainkat, mert egyre többen – olcsóbb megoldásokat keresve – a szomszédos országokban (például Szlovákiában) helyeztették forgalomba autóikat, s ezáltal költségvetési bevételkiesést okoztak Magyarországnak – olvasható a tájékoztatóban.

Az MFKE felhívta a figyelmet arra, hogy akkor kevés fuvarozóban tudatosult, hogy ez a korlátozás egyúttal a külföldi rendszámú pótkocsik hazai közlekedtetésére (főként a bérvontatásra) is vonatkozik. Mindezért a Közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 25. A. és B. paragrafusának tavaly őszi módosítása volt okolható, mely mindenféle járművet egy kalap alá vett, és szinte teljesíthetetlen feltételekhez kötötte, hogy belföldi üzembentartó külföldi rendszámú pótkocsit húzzon.

Ezt, az MFKE szerint ésszerűtlen szabályt írja át most a 2012. július 23-án kihirdetett 2012. évi CXIX. törvény, melynek értelmében 2012. augusztus 7-től nem esik tilalom alá a pótkocsi, félpótkocsi.

Kapcsolódó hírek

Vasút Ellátási lánc Nagyvasút Szállítmányozás

Eldőlt: megépülhet a zalaszentiváni deltavágány

iho/vasút   ·   2025.12.12. 12:00

A Swietelsky, a V-Híd és az R-Kord partnersége csaknem 12 milliárd forintot kér a kivitelezésért, aminek cirka felét a GYSEV fizeti uniós támogatásból, másik felét pedig az állami büdzsé állja. A fejlesztéssel a Metrans tervezett konténerterminálja is megvalósulhat, és értelmet nyerhet a Zalaegerszeg és Zalaszentiván közötti fantomkörforgalom.