Mégsem készült fel a MÁV a hóra
A szombati nap keserű tapasztalatai alapján elmondhatjuk, a MÁV nem készült fel a hóhelyzetre. A váltóállítással a Szajol–Debrecen–Nyíregyháza–Záhony tengelyen szombat délután óta szinte mindenhol problémák vannak, ennek eredményét az alábbi térképen is láthatjuk. A Nyugati pályaudvarról Záhonyba közlekedő ablakos vonatok rendre 2-3 óra körül késnek, így a 6104-es 244 percnél járt éjfél körül, a 624-es 285 percnél, a 6206-os 149 percnél, a 6106-os pedig csupán 53 percnél. A Ceglédről Záhonyba közlekedő 6136-os személyvonat is összeszedett Nyíregyháza környékén 189 percet. A korábbi vonatok késései közül a Vércse IC háromórás elmaradása figyelemre méltó. Éjfél körül információink szerint a személyszállító vonatok pontossága mindössze 26,67 százalékos.
A nem működő váltófűtés miatt a pécsi vonalon Rétszilason, Döbröközön, Bükkösdön, Godisán, Vásárosdombón és Sásdon sem lehet minden váltót beállítani a kivezényelt hómunkások erőfeszítései ellenére sem. A záhonyi átrakókörzet szinte egész területén, így Tuzséron, Mándokon, Eperjeske-átrakón és Komorón is gondok vannak a váltókkal. Nagykanizsán az egyik váltó vonóvezetéke szakadt el, ez 53 perc pluszt adott a 8906-os vonatnak. Szintén Biharkeresztesen szakadt egy vonóvezeték, és még számos más helyen léptek fel kisebb-nagyobb biztosítóberendezési hibák.
Szeghalom és Püspökladány között egy egész forduló elmaradt, mert a Bzmotra nem vezényeltek mozdonyvezetőt.
A havat és a hideget a gördülőállomány is megsínylette. Sárbogárdon még délelőtt a Gemenc IC Desirója, majd este a 8318-as vonat korábban fekve maradt Uzsgyiját pótló Bézéje maradt fekve. A Bzmot helyett egy épp Baja felől érkező Uzsgyi állt végül be. Bükkösdön a 816-os Intercity Szilijének levegős rendszere jegesedett be, emiatt segélygépet kértek a komoly váltógondokkal is küszködő állomásra. Fűtésre is képes Csörgő hiányában a 896-os vonat Gyékényes és Pécs között elmaradt.
Felsorolásunk közel sem teljes, azonban ennyiből is jól látszik, hogy az első nagyobb hó mégiscsak megbénította a vonatközlekedést a MÁV vonalain, hiába csak a hópihés vonatok közlekedtek. A vasárnapi diákforgalomban reméljük, már jobban teljesít a vasút!
A rekordkésést a Békéscsabáról Mezőhegyesre közlekedő 37048-as vonat szedte össze. Éjjel 1.48-kor a 230 perc késéssel Kétegyházára érkező Bzmot még mindig ott áll, késése így minimum 390 perc lesz. Menetrend szerint 21.19-kor kellett volna Mezőhegyesre érkeznie a motornak.
Éjjel talán lesz ideje a vasútnak, hogy rendezze sorait. Ennek érdekében éjfélkor elrendelték a 46-os, a 142-es, a 81-es és a 82-es vonalon a szolgálatmegszakítás szüneteltetését, így az éjszakába késő szerelvények elérhetik végállomásukat.