Mégsem lesz bakonyi nohabozás

iho/vasút   ·   2012.09.10. 13:16

„Sajnálattal közöljük, hogy a szeptember 29-re meghirdetett Nohab mozdonyos különvonat adminisztratív és egyéb okok miatt meghiúsult. Reményeink szerint 2013. év tavaszán valósulhat meg a különvonat indítása. Az eddig befizetett jegyfoglalásokat rövid határidőn belül visszautaljuk” – jelent meg a közlemény hétfőn a Bakonyvasút szövetség weboldalán.

Szerkesztőségünk úgy értesült, hogy a szövetség és a GYSEV Zrt. között ma kellett volna megkötni a szerződést, ám a szervezők arról is ma értesültek, hogy a 11-es vonal egyes szakaszain 14,5 tonna a hattengelyes mozdonyokra engedélyezett tengelynyomás, ám a tízes Nohab tengelynyomása még a kiszerelt fűtőkazán ellenére is tizenhat tonna körüli.

Emlékeztetőül: a mozdony tulajdonosa a Nohab-GM alapítvány, üzemben tartója pedig a Kárpát Vasút Kft. – a felek között az utóbbi időben akadozott az információáramlás.

A vonat körül a kezdetektől sok probléma volt: a hirdetmény először megjelent a szövetség weboldalán, majd lekerült onnan. Utána ismét megjelent, de nem lehetett tudni se a menetrendet, se a díjszabást. Amikor ezt végül közzétették, sok vasútbarátot meglepetésként ért, hogy a különvonat csak Győr és Veszprém között közlekedett volna, a fővárost nem érintve. Ennek fényében az árakat is sokan kifogásolták, illetve a győri indulás időpontját is korainak érezték: a keleti országrészből nem lehetett volna eljutni Győrbe szombaton reggel.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!