Megszűnt a világ leghosszabb, egy leszállásos repülőjárata

iho/repülés   ·   2025.04.07. 09:00
_singapore_uj_

A Singapore Airlines először 2008 márciusában indított Boeing 777-300ER repülőgépeket Houstonba.

Március végéig a Singapore Airlines üzemelt leszállásos útvonalát. A Star Alliance tag légitársaság 17 éven át repülte a texasi légikikötőt, kezdetben moszkva-domogyedevói (DME), majd 2016-tól manchesteri (MAN) leszállással. Ez a repüléstörténeti jelentőségű szolgáltatás az SQ hálózati stratégiájának átértékelése miatt szűnt meg.

A legutóbbi időkben Airbus A350-900-assal repült útvonal utolsó, március végi houstoni járatának blokkideje Texasig a jelentős ellenszélben a maga nemében rendkívülinek tekinthető 26 óra 15 perc volt (a visszaút 20 óra 59 percig tartott).

Ami az utasszámot illeti, a járat viszonylag jól teljesített, 2023-ban még hozzávetőlegesen 46 ezren vették igénybe, a 17 év során összesen 1,3 milliónyian. A férőhely kihasználtság azonban már hagyott maga után kívánnivalót, alig haladta meg a hatvan százalékot (64). Bár a houstoni desztináció megszűnik, a Singapore Airlines továbbra is heti ötször indít járatot Manchesterbe.

Miután a szingapúri légitársaság nem üzemelteti tovább a rekordjáratot, a világ leghosszabb egy leszállásos útvonalának címe az Aircalin (SB) járatára szállt át: ez az új-kaledóniai Nouméát (NOU) Párizs Charles de Gaulle-lal (CDG) köti össze, bangkoki (BKK) leszállással. A 2023 decemberében indított, A330-900-assal teljesített útvonal 17 620 kilométer hosszú, a fékoldástól fékbehúzásig tartó blokkideje elérheti a 25 óra 40 percet.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek