Megtartotta idei nyitóülését az UIC Európai Irányítóbizottsága
A római rendezvényen Európa számos vasúttársasága képviseltette magát személyesen vagy online, köztük Pafféri Zoltán, a MÁV–Volán-csoport vezérigazgatója is.
Az ülés az első olyan volt, amit Luigi Ferraris, az olasz nemzeti vasút, a Ferrovie dello Stato Italiane (FS) vezérigazgatója elnökölt, akit az Európai Vasútegylet (UIC) Európai Regionális Gyűlése tavaly decemberben két évre nevezett ki. Az új vezetés alatt megállapodtak az UIC európai régiójának ütemtervéről, ami azokkal a közös akadályokkal és célkitűzésekkel foglalkozik, amikkel az UIC-tagok szembesülnek, és amiket ágazati megközelítéssel szeretnének leküzdeni.
A közös célok, melyek a legtöbb esetben az egyes stratégiai programok részét jelentik, az alábbiakat szolgálják:
- még jobb mobilitás az utasoknak;
- kapcsolódás és integráció;
- a vasút mint a közlekedés és a gazdasági növekedés rugalmas gerince;
- modális váltás és klímavédelem;
- pénzügyi fenntarthatóság.
A római megbeszéléseken három kezdőtémával foglalkoztak, melyek mindegyike hozzájárul az ügyfelek elégedettségének növeléséhez és a rendszer robusztusságához.
Az UIC-CER-CIT jegyértékesítési ütemterve bevezetésének célja, hogy:
- zökkenőmentes, könnyű és valós idejű hozzáférést nyújtson minden utazással kapcsolatos információhoz, akár előre, akár az utazás során;
- igény legyen az ágazat által kidolgozott digitális iker használatának eseteivel kapcsolatos bevált gyakorlatok cseréjére, valamint a meglévő adatok legjobb felhasználása érdekében a szabványosításra;
- a vasúti árufuvarozási ágazat digitálisan átalakuljon a modális váltás céljainak támogatása érdekében, aminek sarokköve a DP-Rail projekt.
Luigi Ferraris elmonda, a szektor fő európai szereplőivel együtt vitatják meg az ágazat előtt álló kihívásokat, amik hatással lesznek a vasúti közlekedésre és az egész mobilitási rendszerre Európában és azon túl is. A központi cél a vasút megerősítése a gazdasági növekedés elősegítése és az új befektetések vonzása érdekében. Úgy véli, az innováció és a digitalizáció kulcsfontosságú tényezője az európai mobilitás átalakításának.
François Davenne, az UIC főigazgatója hozzátette: amit Európában végrehajtanak, az a világ többi része számára is fontos. Európa minden régió éllovasa, és továbbra is az marad, mivel az UIC minden regionális projektje idővel világméretűvé válik. Európának integrált hálózatra és annak minden fontos elemére vonatkozó stratégiára van szüksége, ami a vasút közreműködésével valósítható meg, hogy együtt lehessen megtervezni a karbonsemleges jövő közlekedési paradigmáját.
Az ütemterv megvalósításáról szóló megbeszéléseket Sandra Géhénot, az UIC európai igazgatója vezette. Az ülésen számos európai UIC-tag vasúttársaság és partnerszervezet tette tiszteletét, többek között a spanyol Adif, a portugál CP, a német DB, az olasz FS Italiane, a lett LDz, a MÁV, a brit Network Rail, az osztrák ÖBB, a lengyel PKP, a holland ProRail, a francia SNCF, a belga SNCB, a brüsszeli központú európai EIM, valamint az UIC. Andreas Matthä a CER elnökeként vett részt.
A vitán felül Jean-Pierre Farandou SNCF-elnököt is jelölték az UIC igazgatóságába az ülésen.
(Nyitóképünk forrása: UIC)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!