Megújuló trolipótkocsi

Istvánfi Péter   ·   2011.09.16. 15:42
00

Értesüléseink szerint a BKV Kőbányai Garázsának udvarán álló ÁMG–406 típusú egykori trolibuszpótkocsit elvitték felújítani Százhalombattára. A megújulást a BKV részére évente rendelkezésre álló, nosztalgiajárművekre költhető pénzügyi keret teszi lehetővé.
Az egyre növekedő utasszámok miatt az autóbuszüzem 1954-ben, a trolibuszüzem pedig 1960-tól vezette be a pótkocsivontatást. Összesen 59 trolibuszpótkocsit szerzett be az FVV a székesfehérvári Általános Mechanikai Gépgyártól (ÁMG), ebből huszonegy kocsit újonnan, a többit az autóbuszüzemtől használtan vettek át. A csuklós trolibuszok térnyerésével lassan leáldozott a pótkocsivonatatásnak, az évtized végére le is selejtezték őket mind. Jó állapotuk, valamint a vontatáshoz használt csatlásrúd miatt előszeretettel vásároltak a selejt pótkocsikból építőipari vállalatok, akik a nagyobb építkezéseken öltözőként, szállásként használták őket. A troligarázsban lévő 923-as pályaszámú kocsi is ennek köszönhette a megmaradását. Érdekesség, hogy Szegeden folyamatban van egy Ikarus 60-as trolibusznak a felújítása, azonban az a kocsi korábban soha nem vontatott pótkocsit (az átalakításhoz komolyabban hozzá kellene nyúlni a vázszerkezethez), így a most felújítandó ÁMG pót egyelőre csak statikus kiállítási darabként fog szolgálni.

A 923-as pótkocsi a Sallai főműhelyben<br>(fotó: Tildy Tibor)<br>A képre kattintva az ÁMG pótkocsikról készült galériánkat tekinthetik meg.

Kapcsolódó hírek

Ellátási lánc Közút Zöldút Logisztika Szállítmányozás Haszonjármű Alternatív hajtás

Duplájára növelt, bioüzemanyaggal hajtott kamionflottával érkezett a DHL a Hungaroringre, a Forma–1-es hétvégére

iho   ·   2024.07.18. 19:05

Az idei szezonban a bioüzemanyaggal üzemelő kamionok száma több mint kétszeresére, összesen harminchét kamionra nőtt az európai szakaszon. Minden egyes kamion átlagosan nyolcvanhárom százalékkal csökkenti a szén-dioxid-kibocsátást a dízelüzemű társaikhoz képest.