Mi készül Kelenföldön?

iho/vasút   ·   2012.05.13. 20:00
00

A felfordulás a kétezres évek közepén kezdődött, az azóta sem átadott – és vajon mikorra sikerül? – négyes metró építkezéseivel. Megújultak a pályaudvar peronjai, két új (néha, egyelőre csak különböző vágányzáraknál használt) peron is épült az 1-2 és a 7-10 vágányok közé, a majdani új aluljáró lépcsőivel.

Tehervonatok helyett Flirtekkel tele az állomás Budaörsi út felőli oldala<br>A képre kattintva fotógaléria nyílik<br>(Kemsei Zoltán felvételei)

Kelenföldön a vágányzárakkal járó munka május 7-én kezdődött, és 20-ig tart. A végpontnál tizenegy kitérőt és négy átszelést cserélnek, emiatt az 1-es vonal személyvonatai nem tudnak megszokott, az 5-6 vágányok közti peronjukhoz érkezni. A tatabányai, komáromi, győri Flirtek a 14-15-ös peronhoz érkeznek. Érdekes látványt nyújt a néha tehervonatokkal zsúfolt szélső vágánycsoport is: a Déli helyett itt tárolják a forgalomban részt nem vevő motorvonatokat.

A kitérők cserélésében a Kirow daru segédkezik<br>(fotó: Dékány András)

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!