Mi lesz veled, hibridflotta?

iho   ·   2016.07.07. 11:30
00kicsi

A vegyes üzemű Volvo 7900-asok (Rába-Volvo márkanéven, ám az újjáélesztett győri gyárban csak kisebb részegységek készültek) a budapesti buszüzemeltetésben szintén újonc T&J Buszprojekt Kft. állományában 2015 elején jelentek meg, Európa legnagyobb, huszonnyolc példányból álló hibridflottáját alkotva. A cég csak a fővárosban volt új: Gödőllő és Vác térségében több vonalat működtetett alvállalkozóként 2008 nyarától.

A BKK hónapokkal ezelőtt kezdeményezte a vizsgálatot a szolgáltató ellen – írja a 444.hu – a közbeszerzési szerződések felülvizsgálata során ugyanis fény derült arra, a tulajdonosi szerkezet változását nem jelentették be, és ez a szerkezetváltozás nem felel meg a Közbeszerzési Törvényben leírt, offshore cégekkel kapcsolatos kizáró okoknak. Ezen okok miatt akár a Volánbusz is felmondhatja a szerződést.

Hibridek Kőbányán, a 9-es vonalon (fotó: Kemsei Zoltán)

A T&J Buszprojekt Kft.-nek a portál szerint az elmúlt négy évben három tulajdonosa is volt, ezek közül a 2015 végéig jelen levő Príma-Bus Kft. esetében találkoztak a vizsgálat megindítását indokló gondokkal. Feltűnt a tulajdonosi körben egy angol vállalkozó, név szerint Michael Anthony Clifford, aki az értesülések szerint összesen közel kétezer cégben szerepel mint vezérigazgató vagy tulajdonos, jelenleg is – a Príma-Bus mellett – 145 vállalkozásban szerepel.

A T&J meg nem erősített hírek szerint szintén esélyesnek látszott a budapesti metrópótlás 150 csuklós autóbuszának üzemeltetésében, amennyiben a főváros nem járműveket, hanem szolgáltatást vásárolna.

Az 5-ös, 7-es és 9-es átmérős budapesti vonalakon közlekedő huszonnyolc Volvo 7900-as hibrid mindenesetre július 9-én, szombaton már nem áll ki a garázsból, a cég és a járművek további sorsa egyelőre ismeretlen.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső, idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.