Miért nem mennek Pécsre a MÁV érdekes különvonatai?

iho/vasút   ·   2011.12.09. 10:14

Mikulásvonat, Aranycsapat nosztalgiavonat - a MÁV gyakran ilyen akciókkal lepi meg utasait. Legalábbis Budapesten. A Dunántúli Napló több olvasója azzal a panasszal kereste fel a lapot, hogy bár a baranyai embereket is érdekelnék ezek az események, hiába, hiszen az említett rendezvények csak a fővárosra, vagy annak környékére korlátozódnak, a Budapest–Pécs vasútvonal szinte mindig kimarad a programokból. Családostul felutazni Budapestre csak emiatt pedig nem túl olcsó mulatság. Akik lemaradtak a különvonatokról, csalódottan csak annyit írtak, szerintük a MÁV pikkel a távoli, vidéki településekre – olvasható a Bama.hu hírportálon.

A lap munkatársai megkérdezték az illetékeseket, vajon mi alapján választották ki az útvonalakat: anyagi megfontolásból korlátozzák-e egyes – főként Budapesthez közeli – városokra a különleges járatokat, vagy más oka van ennek, illetve tervezik-e, hogy a jövőben a déli területeket is felveszik a megállóhelyek közé.

A MÁV Zrt. Kommunikáció Igazgatóság Társasági Kommunikációs Osztálya elmondta, a csoportos utazások, illetve különvonatok szervezése üzleti szempontok alapján történik, figyelembe véve az utasigényeket, a helyi adottságokat, lehetőségeket és az eladási statisztikákat. A Mikulásvonat egy alkalommal közlekedett, Nyíregyházára, az Aranycsapatmozdony pedig november 25-én állt forgalomba, így még nem juthatott el az ország minden pontjába. Természetesen a vasúttársaság igyekszik úgy megtervezni a szerelvényfordulókat, hogy minden térségbe eljusson az Aranycsapat-mozdony, hiszen annak egyik célja az Aranycsapat előtti tisztelgés, az 1953-as angliai 6-3-as mérkőzés és a csapat világraszóló sikereinek hirdetése.

Kapcsolódó hírek

Vasút Repülés Hajózás Nagyvasút Légiközlekedés Belvíz

Brüsszel döntött: 2040-ig el kell készülnie a Budapest–Bukarest NSV-nek

iho.hu   ·   2024.06.17. 11:45

Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.