Miért szorul állami támogatásra az egyedi kocsis vasúti árufuvarozás?

iho/vasút   ·   2021.06.14. 12:00
00_egyes_kocsi

Rendkívül nagy az élőmunkaigénye, ami a vonat-összeállítás, kocsirendezés és rakodás során egyaránt tetten érhető.

Egy átlagos vasútüzemben három-négy fős vonatszemélyzetre is szükség lehet akár egyetlen kocsi mozgatásához is, továbbá az e tevékenységhez szükséges rendező pályaudvarokon is több tucat vasutas dolgozhat egyszerre. Az utolsó kilométerek megtétele ezért lassú és fajlagosan rettentően drága. Itthon ezzel a tevékenységgel szinte kizárólag a Rail Cargo Hungária foglalkozik, a MÁV árufuvarozási üzletágának jogutódjaként.

Miért fontos ez? Miért lett fontos az Európai Uniónak? Kiderül a Magyar Vasút legfrissebb, ötödik lapszámából.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!

Vasút Kisvasút

Egy a jelszó: tartós béke

MÁV/iho   ·   2025.04.19. 15:00

Hegyek között, völgyek között zakatol a vonat – kézenfekvő szünidei program a budai kisvasúton lillafüredi motorkocsival, gőzössel vagy C-50-essel továbbított szerelvénnyel utazni.