Miskolc: már huszonöt Škoda közlekedik
Még tavaly decemberben megérkezett a borsodi megyeszékhelyre mind a harmincegy Škoda-villamos, amelyeket a Miskolci Városi Közlekedési Zrt. szép lassan forgalomba is állít. A most a közlekedésbe bekapcsolódó villamosok már fel vannak szerelve azzal a fedélzeti számítógéppel is, amely percre pontosan meg tudja határozni a jármű helyzetét, ezáltal percre pontos forgalmi tájékoztatást nyújt az utazóközönségnek a megállóhelyi kijelzőkön, az internetes útvonaltervezőben és a TransIT menetrend MVK Zrt. nevű Android mobilalkalmazásban is.
Ez a fedélzeti számítógép képes arra is, hogy „előnyben részesítse” a szerelvényt a lámpás kereszteződésekben: azaz a rendszer elengedi a villamost úgy, hogy a gyalog vagy személyautóval közlekedőknek a jelzőlámpa pirosra vált, míg a Škoda zöld utat kap. Ezt a villamosvonalon már tizenhat jelzőlámpás kereszteződésben tudja biztosítani a rendszer a járműveknek.
Közben a VEKE a Facebook-oldalán azon morog, „hogy hogyan lehet, miért kell úgy forgalomba adni az új járműveket, hogy még nem működik rajtuk az utastájékoztatás? Ráadásul ez egyáltalán nem átmeneti probléma: a már hónapok óta közlekedő villamosok a mai napig sem tudják megjeleníteni a Vasgyár végállomást a kijelzőiken. Ez így szerintünk nagyon gáz...
Bónusz kérdés utastájékoztatásból: a 2-es és 2V-s jelzésű villamosjárat vajon miben különbözik egymástól?”
Válaszolnak is: „Segítünk, semmiben!”
* * *