Most csak alacsonypadlósokat állítottak le
Voltak olyan időszakok az elmúlt évben, amikor a folyamatosan érkező új autóbuszok miatt havonkénti rendszerességgel érkeztek hírek arról, hogy a BKV mely autóbuszait állítja le, vagy veszi azokat különleges állományba. A vadonatúj Mercedesek, hibrid Volvók érkezése, illetve tavaly egy nagyobb nyári leállítási hullám után, idén kevesebb selejtezésről adtunk hírt.
A soron következő adagra április végéig kellett várnunk, amikor viszont nem az egyre kevesebb magaspadlós 200-as sorozatú, vagy a 415-ös, 435-ösök közül választottak, hanem alacsonypadlós járművek sorsáról született döntés. A mostani búcsúzó szériába bekerült az a két 412-es Ikarus is, amelyeket kilenc évvel ezelőtt komolyabb vázjavítás, oldalablak csere, új pontmátrixos kijelzővel beépítve, az akkoriban megszokott királykék-szürke BKV fényezéssel újítottak fel Székesfehérváron. Az autóbuszokat idővel átfényezték a BKK skyblue árnyalatára és a leállított autóbuszok sorát két további, értéknövelő felújításon átesett 412-es követte.
Nem tervez továbbá a BKV két Van Hool AG300-as típusú csuklós autóbusszal sem a továbbiakban. A 2009-ben érkezett alacsonypadlós csuklós autóbuszokból harminckettőt vásárolt a BKV öregebb Ikarusok kiváltása céljából. Az eredeti, belga fényezését egy ideig megtartó járművek általában a Boráros térről Pesterzsébet irányba közlekedő 23-as járatokon teljesítenek szolgálatot, de több villamospótlásban, esetenként metrópótlásban is részt vettek. A tíz évnyi budapesti szolgálat után két jármű végleg befejezte pályafutását a főváros buszközlekedésében.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!