Munkába állt az első hazai Scania V8 Black Amber

iho/közút   ·   2011.08.16. 09:52

Amint megpillantottam egy magazin címlapján a Scania V8 Black Ambert, azonnal elhatároztam, hogy nekem kell egy ilyen autó. Egyszerűen elvarázsolt. Mindig is pontosan ilyen kép élt bennem álmaim kamionjáról, és most végre valóra vált ez az álom.” – kezdi Bendes Attila, a Black Amber tulajdonosa. „Több mint 22 éve foglalkozom fuvarozással, és több mint kétmillió kilométert vezettem le jellemzően öreg, laprugós, kényelmetlen teherautókban. Ezért régóta vágytam már egy igazán kényelmes munkaeszközre.” – folytatja a máriakálnoki egyéni vállalkozó.

„Még csak egy rövid próbakört tettem a Black Amber modellel, de teljesen lenyűgözött. Nemcsak kívülről gyönyörű a színvilága és a dekorációi, hanem a négy ponton légrugós felfüggesztésű fülke is tökéletes kényelmet nyújt, amit csak tovább fokoz a légrugós első tengely lágysága. A Scania V8-as motorjának hangja pedig utánozhatatlan, régóta rajongok érte. Korábban, ha a lébényi szervizben éppen találkoztam egy V8-as modellel, mindig felkéredzkedtem a fülkéjébe, hogy egy kicsit hallgathassam ezt a sajátos, bizsergető hangot. Már önmagában ez is nagy élmény számomra!” – áradozik Bendes Attila. „Az Opticruise automatizált sebességváltót azért választottam, mert sokat közlekedem Bécs városában, ahol a sűrű forgalomban sok fokozatváltástól megkímél majd. Ám a félig automatizált kivitel mellett döntöttem, ugyanis szűk helyeken, csúszós útviszonyok esetén manőverezéskor és télen jól jöhet a kuplungpedál.” – teszi hozzá.

Az új jármű a Scania telephelyén<br>(fotó: Scania)

Hamarosan egy kiegészítő fényszórósor és egy sárga fényhíd is felkerül a fülke tetejére, Bendes Attila ugyanis síkpadlós vagy színházpadlós félpótkocsin kész betonelemeket szállít majd gyönyörű Scaniájával, főként Jánossomorja és Bécs viszonylatában. Tehát leginkább sík úton közlekedik majd a jármű, ráadásul visszafelé általában üresen, ezért a tulajdonosnak bőven elegendő a V8-as motor 500 lóerős változata. A Black Amber kivitel sajátosságain kívül extrafelszerelésnek számít a tetőn látható két légkürt, a szélvédő feletti gyári Xenon szúrófényszórók, a LED-es hátsó járólapvilágítás, a hátulra szerelt akkumulátorok és ezek fényezett burkolata, valamint egy igazán egyedi, személyre szabott megoldás: a szélvédő fölé a Black Amber felirat helyére gyárilag Bendes Attila neve került, ám az eredetivel tökéletesen azonos stílusú kivitelezéssel.

Az ékszerek készítésére is használt, igen ritka fekete borostyán (angolul black amber) ihlette a Scania V8-as modellcsaládjának legújabb limitált kiadású sorozatát, amelyet a Svempas svéd kamiontuningoló céggel közösen alkotott meg a Scania. A Black Amber metálbarna fényezését krómozott kiegészítők és jelvények, brilliáns fekete elemek, illetve minden szögből látható, kevlármintás grafika teszi még hangsúlyosabbá. A belsőtérben pedig különleges, kiváló minőségű anyagok, számos Scania V8 és griff embléma, valamint gazdag kényelmi felszereltség kényezteti a rajongókat. Sőt, a limitált szériájú Black Amber modellek mindegyike magán viseli Sven-Erik Bergendahl, „Svempa” aláírását, valamint egytől százig a saját sorszámát.

Kapcsolódó hírek