Német segítséggel vált sebességet az orosz vasút

iho   ·   2016.11.14. 09:19

Oroszország a 2018-as labdarúgó VB-re nagysebességű vasúti hálózatot kíván kiépíteni, amelynek része lenne a Moszkva–Kazán vonal is. Még 2015-ban a kínai China Railway Group a vasúti Selyemút projekt részeként már kötött egy 390 millió dolláros szerződést a vonal korszerűsítésére, az Oroszország–Mongólia–Kína vasáti tengely fejlesztéséhez – jelen álláspontjuk szerint akár hatmilliárd dollárt is költenének rá. A 770 kilométeres vonal felújításának teljes költségét jelenleg 21,4 milliárd dollárra becsülik, a jelenlegi 12 órás menetidő három és fél órára csökkenne a fejlesztés befejeztekor.

(forrás: railwaypro.com)

A német konzorcium 2,7 milliárd eurót szán a fejlesztésre, Alekszander Misharin, az Orosz Vasutak (RZSD) alelnöke szerint a kezdetben javasolt összeg kétmilliárd euró volt. A finanszírozást kormányközi megállapodással oldanák meg. A Siemens már kész az Oroszországban Moszkva–Szentpétervár között már közlekedő Szapszan (Vándorsólyom) motorvonatok továbbfejlesztett változatának szállítására.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

Szombattól július végéig karbantartják Rákosrendezőt, jelentősen változik a közlekedés az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalakon

MÁV/iho   ·   2025.06.21. 08:00

A vonatok fővárosi végállomását a Nyugati pályaudvarról külső állomásokra helyezik át: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal járatai Rákospalota-Újpestig közlekednek. Pótlóbuszok helyett a sűrűbb helyközi buszjáratokat és a BKK járatait lehet majd igénybe venni.