Nemzetközi jégtörés
Az Országos Vízügyi Főigazgatóság közleménye szerint Magyarország korábbi vállalásának megfelelően négy jégtörő hajót irányított a déli határ alatti szerb–horvát közös Duna szakaszra. A Jégtörő VI. és a Jégtörő XI. szombaton, a Jégtörő VII. és a Széchenyi jégtörő vasárnap indult útnak azzal a feladattal, hogy megelőzzék a káros jégtorlaszok, jégdugók kialakulását. A déli országrész és Vukovár közötti mintegy 100 kilométeres szakaszon több olyan jégdugó kialakulására alkalmas hely van, amelyek elzáródása esetén kialakuló árvíz elsődlegesen magyar, de szerb (bal parti) és horvát (jobb parti) területeket is fenyeget.
Magyarország érdekelt abban, hogy ezen a kritikus szakaszon szükség esetén jeget törjön, különösen azért, mert két déli szomszédja nem rendelkezik ilyen technikával. Az Eszéken 2011. december 21–22. között megtartott háromoldalú jégvédekezési tárgyaláson a magyar fél vállalta, hogy amennyiben az indokolt, jégtörő hajókat küld a Magyarország déli határa alatti szerb–horvát közös Duna-szakaszra. A költségeket a három fél közösen viseli, az előre megállapodott elvek és egységárak szerint.
A hajók a jégtörést a Magyarországon elrendelt III. fokú készültség keretében, magyar irányítás alatt végzik. A négy jégtörő levezénylése után a védekező szervezeteknek a magyarországi Duna-szakasz jég elleni védelméről is gondoskodniuk kellett, ezért az Országos Műszaki Irányító Törzs a Jégtörő V. hajót Paks térségébe irányította, hogy a már ott állomásozó, magántulajdonban lévő Jégtörő II. hajóval párban készüljenek a jégtörési feladatokra.