Nincs döntés, de valószínű: bezár az 1-es terminál

iho/repülés   ·   2012.03.14. 09:00
t1cim

Név nélkül nyilatkozó ferihegyi források szerint még nincs hivatalos döntés az 1-es terminál lezárásáról, de erről március végén, a BA legközelebbi igazgatótanácsi ülésén valóban megszülethet a határozat. Ugyanakkor a forgalom jelentős csökkenése miatt ez a megoldás ésszerű lenne – mondták a források. Időközben hardy Mihály, a Budapest Airport kommunikációs igazgatója is megerőstítette: tervezet már van a bezárásra, végleges döntés még nincs, de a bezárás nagyon valószínű.

Amint az különféle sajtóközlésekben felbukkant, az 1-es terminál üzleti bérlőinek tényleg tartottak tájékoztatót, és ezen elhangzott, hogy sor kerülhet a terminálépület bezárására, de nekik sem mondták ezt biztosra, eldöntött tényként.

Ha az utasforgalom átmegy a 2-esre, maradnak a cargo- és GA-gépek az egyes előtéren<br>(fotók: Márványi Péter)

Ha az 1-es terminál utasforgalmát átteszik a Malév által kiürített 2b-re, a régi terminálépületben tovább működhetnek az ott elhelyeztt irodák, a forgalmi előtéren pedig a General Aviation forgalom, tehát a kis és üzleti gépek parkolhatnak, illetve egy részét az apronnak a teherszállító repülőgépek használják ki jelenleg is.

Kihasználatlan utashidak, csendes előtér a 2-esen

Az 1-es terminál sorsa tulajdonképpen már akkor felmerült, amikor a Malév február elején felfüggesztette járatait. Az eddig kizárólag low-cost társaságok által használt terminál ugyanis az akkor bejelentett fapados járatbővítésekhez képest szűk lett volna. A Ryanair hosszas huzavona után átkerült a 2-esre, de úgy tudta megoldani az olcsó üzemelést, hogy nem veszi igénybe az utashidakat, hanem az utashidaktól bizonyos távolságra állnak meg a gépei, a 737-esek saját beépített lépcsőjén távoznak és jönnek a fedélzetre az utasok.

A Ryan már a kettesen van, de utashidak helyett a saját lépcsőjüket használják a 737-esek

Az 1-es terminál bezárása nyilván ésszerű és költséghatékony megoldás lenne a Budapest Airportnak, hiszen a modernebb 2-es terminál kapacitásai jelentős részben kihasználatlanok. Ugyanakkor a fapadosok átköltözése nem jelenti feltétlenül azt, hogy a low-cost társaságok gépei kizárólag a 2b épületrészéhez állnak. Inkább tűnik reálisnak a schengeni-nem schengeni járatok indulásának és érkezésének szétválasztása a 2a és 2b között.

Kapcsolódó hírek

Vasút Repülés Hajózás Nagyvasút Légiközlekedés Belvíz

Brüsszel döntött: 2040-ig el kell készülnie a Budapest–Bukarest NSV-nek

iho.hu   ·   2024.06.17. 11:45

Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.