Nincs összhangban a MÁV-Start az EU-val

iho   ·   2014.02.17. 17:29

A 2013. szeptember 8-án életbe lépett szabályok csak a kártérítés mértékét szabályozzák, a késés okára nem térnek ki. A hatályos uniós rendelet szerint átalánykártérítés járna a vis maior okok miatti késéseknél, a MÁV-Start üzletszabályzata azonban (a 2014. március 1-jén életbe lépő módosítás sem) nem tartalmaz. Vis maiornak minősül minden olyan rendkívüli esemény, amelyet a vasúttársaság nem kerülhet el, illetve az ellenőrzési körön kívüli történések: például bombariadó, tüntetések, nukleáris katasztrófa – vagy a sokal gyakoribb vasúti átjárós baleset, rendőri, vámhatósági intézkedések, vasútüzem megzavarása (rongálás, kábellopás), vészfék meghúzása.

Az alapvető jogok biztosának álláspontját alátámasztja az Európai Unió Bíróságának az a döntése, amely az orsztrák vasutat marasztalta el a vis maior kártérítések ki nem fizetése miatt. Székely László az üzletszabályzat felülvizsgálatára szólította fel a szakmai felügyeletet ellátó Nemzeti Közlekedési Hatóság elnökét – írja az Origo.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

CER Csoport: irány a tőzsde!

iho/vasút   ·   2020.12.03. 09:00

Új mozdonyok beszerzésére fordítja a vasúti árufuvarozásban közel kétévtizedes tapasztalattal rendelkező CER Csoport azt a 2 milliárd 200 millió forint összegű tőkebefektetést, amelyben a Széchenyi Alapok és két független piaci társbefektető vesz részt.

Vasút Nagyvasút

Átkozott sorompók Szerbiában

iho/vasút   ·   2020.12.01. 18:00

Vajdaságban, de inkább egész Szerbián lassan már nem is újdonság, ha egy nem működő fény- és félsorompóval biztosított, vagy esetleg éppen működő berendezésű, esetleg csak kitáblázott közúti-vasúti átjáróban baleset történik.