Tizenöt éve történt: meghalt a 4-es!
Cseh Sándor helyi lakos jóvoltából egy Piko H0-ás M61 modellt helyeztek el az emlékoszlop tetejére, Joó Ferenc és Szűcs Tamás megkoszorúzták az emlékművet. A megemlékezésen részt vettek további egykori tapolcai Nohab-vezérek, illetve fűtőházi alkalmazottak, valamint a Nohab-GM Alapítvány tagjai, környékbeli lakosok és vasútbarátok. A koszorúzás 16.30-kor volt, a társaság tagjai a helyszínen meséltek élményeikről, emlékeikről egészen 17.03-ig, a baleset pontos időpontjáig, majd a polemizálás a Badacsonylábdihegy vasúti megállóval szembeni Lila büfében folytatódott a csapat kitartóbb részével.
Bár igaz, hogy az M61 004-es 1999-ben itthagyott minket, és 2000-ben a többi Nohab is elkerült Tapolcáról, ám örvendetes, hogy mostanában több alkalommal is közlekedett M61-es az északi parton. A múlt heti Uzsa–Orosháza kanyart követően június 5-én már a második hasonló kőszállításra érkezik Nohab Tapolcára, miután a hét elején az M61 020-as ismételten megjárta a 29-es vonalat. A június 14-ére a NOHAB-GM Alapítvány által tervezett tapolcai különmenet a 618 010-es mozdonnyal ugyan technikai okok miatt elmarad, ám az alapítvány kifejezett szándéka, hogy az emlékvonatot egy későbbi időpontban leközlekedtesse. Ha már Nohab, akkor ne feledkezzünk meg róla, hogy ebben a hónapban a 2761 017-es kétszer is megjárja Ausztriát. Először június 7–8-án közlekedik különvonattal a Mürzzuschlagban a Südbahnmuseum megnyitásának tizedik évfordulója alkalmából szervezett dízelmozdony-fesztiválra, majd június 21–22-én, immár „hagyományosan” kiruccan a Duna-menti Wachau régióba a nyári napfordulóra szervezett tűzijátékos mulatozásra.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!