Októberre szerkezetkészek<br />a 4-es metró megállói

MTI   ·   2011.07.18. 19:09

Hasonlóan előrehaladott állapotban van a Móricz Zsigmond körtéri és a Bocskai úti állomás építése is, ott a falakra a kéregpaneleket szerelik fel. Folyamatosan érkeznek a mozgólépcsők az állomásokra, összesen kilencvenhét mozgólépcsőt fognak a megállókba beépíteni, illetve minden állomáson liftek is segítik majd a le- és a feljutást.

A pesti oldali állomások egy részén még a szerkezetépítők dolgoznak. Októberre várhatóan az összes állomás szerkezetkész állapotba kerül, de ezzel párhuzamosan az összes állomáson  megkezdték a belső beépítési munkákat is.

A DBR Metró Projekt Igazgatóság kitért arra is: ha a francia Alstom az új megállapodás szerint le tudja szállítani a szerelvényeket, akkor ők tartani tudják a kapcsolódó határidőket, vagyis 2013-ban megérkezhetnek a szerelvények, és 2014-ben már utasokat is szállíthat a 4-es metró.

Várhatóan 2013-ban adják át az automata vonatbefolyásoló rendszert építő Siemensnek az első kocsikat, így a német cég elkezdheti a rendszer összehangolását a szerelvényekkel. A Siemens eddig 50 millió euró feletti többletkövetelést nyújtott be a választott bírósághoz az alagútépítést végző Bamco konzorcium késedelme miatt, a projektigazgatóságot érintően pedig júliusig 85 milliárd forintos többletkövetelést jelentettek be, ennek azonban csak mintegy 20 százaléka tűnik megalapozottnak a DBR szerint.

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

Szombattól július végéig karbantartják Rákosrendezőt, jelentősen változik a közlekedés az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalakon

MÁV/iho   ·   2025.06.21. 08:00

A vonatok fővárosi végállomását a Nyugati pályaudvarról külső állomásokra helyezik át: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal járatai Rákospalota-Újpestig közlekednek. Pótlóbuszok helyett a sűrűbb helyközi buszjáratokat és a BKK járatait lehet majd igénybe venni.