Oman Air: gyorsabb növekedés Sólyom nélkül?
A Sólyommal hírbe hozott Oman Air érdekes módon egészen hasonló ütemben hasonló flotta kiépítésére készül, mint ahogy ezt a Sólyom tervezte indulása nyári bejelentésekor: ötven gép 2017-re. Persze lényeges különbség, hogy az Oman Air egy már működő, és már jelenleg is harminc géppel üzemelő légitársaság, míg a Sólyomnak mindezidáig nem sikerült beindulnia, és a szakmai befektetőként remélt Oman Air is kihátrált mögüle.
Az Öböl-menti társaság most nyilvánosságra hozott tervei szerint az Oman Air fokozatosan cseréli és bővíti egyszersmind a flottáját. Jelenleg tizenhét Boeing 737-800-assal, hét A330-as szélestörzsűvel, hat ATR-42-essel és négy Embraer E-175-össel repül, az érvényes rendelési listáján pedig három A330-as, tizenegy 737-es és hat 787-es szerepel.
Az eredeti elképzelések szerint az Oman Air 2018-ra érné el a negyvennégy gépes állapotot, de ezt a tervet revideálja most a társaság úgy, hogy már 2017-re ötven géppel repüljön, és innen 2022-ig még tovább nőjön a flottája.
Ez a terjeszkedési ütem egyébként még mindig meglehetősen visszafogott ahhoz a hihetetlen hálózat- és géppark-bővítéshez képest, amit az Öböl vidékének három nagy cége, az Emirates, az Etihad és a Qatar pörget, az Oman láthatóan nem is akar velük versenyezni, de más is a koncepciója, legalábbis az Etihadhoz és az Emirateshez képest, nem próbál globális hálózattá fejlődni, hanem megmarad egyközpontú nemzeti légitársaságnak. Ugyanakkor, ha az Oman Air korábban tényleg számított, de most már nem veszi tekintetbe az európai terjeszkedési lehetőségként és ráhordóként a Sólyom Airwayst, az talán összefügghet a saját szerkezetének gyorsabb kiépítésével.
Az Oman Air egyébként az Oman Aviation Service, OAS nyomdokain 1993-ban született, lízingelt Classic Boeingokkal indult, az Öböl vidékén túl hamarosan Pakisztánba majd Indiába is repült, 2001-ben vette át első 737-800-asát, 2008-tól az A330-asok első példányának beérkezésével indíthatta el további hálózatbővítését Afrika, Ázsia és Európa felé. Magyar vonatkozása a társaság működésének annyi volt, hogy a Malév egyik 767-ese, épp az eddig Ferihegyen parkoló, most szétbontásra került HA-LHB lajstromjelű gép egy kölcsönszerződés keretében fél évig repült az Oman Air színeiben.
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!