Önjelölt vevők a csődös American körül

iho/repülés   ·   2012.01.18. 08:00
AA_cim

Potenciális vásárlók „kerülgetik” a csődeljárás alatt átalakuló American Airlines anyavállalatát. A Wall Street Journal értesülései szerint a Delta, a US Airways és a TPG Capital folytat külön-külön tárgyalásokat az AMR csoporttal.

Mint korábban elmondtuk, az American volt az utolsó nagy hagyományos amerikai légitársaság, amely az elmúlt tíz év légiipari átalakulása közepette át kellett, hogy essen ezen a kényszerű eljáráson.

Az AA mégiscsak a világ harmadik legnagyobb légitársasága

Egy másik elemzés szerint az American eddig nem volt igazán vonzó felvásárlási célpont, de noha 2008 óta egyfolytában veszteséget termel, mégiscsak a világ harmadik legnagyobb légitársasága az utasok száma szerint. Ezért az iparági szakértők úgy vélik, valamennyi fontosabb amerikai légitársaság számára adódik a kérdés, ne próbálkozzon-e az AA vagy legalább egy jelentősebb tulajdonrész megvásárlásával.

Az American felől eddig nem hangzottak el más társaságok felé pozitív reakciók, de elemzők szerint ha igazán jó ajánlat fut be, azt azért megfontolná a vezetés. Az egyik szakértő mindössze húsz százalékra teszi annak esélyét, hogy az AA egyedül vigye végig a csődeljárást.

Lépne a Delta, de túl nagy partner lenne a szabályok szerint

A US Airwaysnek szüksége van a bővülésre, az American hálózatával együtt vonzóbb kínálatot lehetne nyújtani a légitársaságok számára döntő business-utasrétegnek. A Delta számára nagyon hasznos lenne az American latin-amerikai hálózata, de a kettő együtt túlságosan nagy ahhoz, hogy a versenyszabályzatok megengedjék az összeolvadást. Hasonlóan nehéz elképzelni az egyesülés engedélyeztetését a United-Continental óriásvállalattal, amely a maga korábbi egyesülése után a világ legnagyobbjává vált.

A US Airways növekedni szeretne

Időközben azonban az American függetlenségi koncepcióját az alkalmazottakhoz írt levelében is megerősítette a társaság új elnöke. Az elemzők pedig arra alapozzák az egyedüli továbbmenetelés esélyét, hogy az American ugyan harmincmilliárd dollárnyi adósság súlya alatt, de négymilliárd dolláros tartalékkal próbál talpra állni.

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

MÁV-csoport-integráció: megszületett a megállapodás a kollektív szerződésről

iho/vasút   ·   2024.11.27. 15:00

Minden érintett szakszervezet aláírta az Integrált Kollektív Szerződést, mely garantálja a MÁV-Start, a Volánbusz és a MÁV-HÉV összeolvadásával létrejövő új, egységes személyszállító cégben az egyesülő társaságok valamennyi munkavállalójának biztonságos továbbfoglalkoztatását 2025. január elsejét követően is.