Önkéntes e-útdíj személygépkocsiknak?

iho   ·   2013.07.12. 09:11

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára az e-útdíj hiányosságaival kapcsolatban a Népszabadsában olvasható interjú elején azt mondta: a túlterheléses inforrmatikai támadásokra nem lehetett felkészülni, hogy ennek kik állhattak a hátterében, azt a rendőrség fogja megmondani.

A költségvetésben a díjrendszer bevezetésére 42 milliárd forintot különítettek el. Ebbe a keretbe a kivitelező i-Cell kiadásai éppen úgy belefértek, mint a rendőrség és az ÁAK fejlesztései. „Azt viszont, hogy az ÁAK és az i-Cell szerződésében pontosan mekkora összeg szerepel, nem mondhatom meg, folytatta az államtitkár, mert ezt a beruházást zárt közbeszerzés alapozta meg” – mondta az államtitkár.

Arra a kérdésre, mi szükség van arra, hogy egy szolgáltatási díjakat beszedő rendszert bedrótozzanak a rendőrséghez, vagy az adóhivatalhoz, Völner úgy válaszol, hogy az útdíjrendszer ellenőrzését a rendőrségre bízták. Az pedig, hogy milyen járművek miért mentesülnek az útdíjfizetés alól éppen úgy védendő információ, mint az, hogy ezek a járművek merre járnak.

Az államtitkár szerint az első héten több mint 2,8 milliárd forint bevétel folyt be, azaz a bevezetés és üzemeltetés költségei is várhatóan hamar megtérülnek. Arra a felvetésre, hogy a fuvarozói szervezetek az útdíjrendszer felfüggesztlését kérték, azzal válaszolt, hogy szerinte a fuvarozók a rendszer bevezetésének szükségességét nem vitatják, ők valós felvetésekkel élnek arról, hogy milyen hiányosságokat tapasztalnak az újfajta díjszedés üzemeltetésében. „És vannak, akik eljutnak odáig, hogy az üzemeltetést fel kellene függeszteni. De az utakon zavartalan a forgalom, olyan problémák nincsenek, amelyek indokolnák a leállítást.”

Végül a Népszabadság riportere felteszi a kérdést:  „A személyautóval közlekedők zöme mégis alighanem örül, hogy náluk maradt a matrica. Mikor jutunk el oda, hogy a személygépkocsikat is becsalogatják, vagymint a teherautókat, bekényszerítik a használatarányos, tehát nagyon igazságos rendszerbe?” Amire az államtitkár így válaszol: „ Ha ehhez kényszerítés kell, akkor soha. De ha van rá igény, a jövőben az önkéntes csatlakozás lehetőségéről is lehet tárgyalni.”

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Kisvasút Városi vasút Autóbuszközlekedés

Titkos bunker Veszprémben, 150 éves fűtőház Miskolcon, vasúti magángyűjtemény Kelebián, nosztalgiabuszok Hatvanban: ha Múzeumok Éjszakája, akkor MÁV–Volán-csoport is!

MÁV/iho   ·   2024.06.19. 16:10

Június 22-én az ország számos pontján várják érdekes programokkal a látogatókat: a MÁV–Volán-csoport idén is aktív résztvevője a rendezvénynek, tizenkilenc településen, összesen huszonegy helyszín tart nyitva az érdeklődők előtt jövő szombat éjszaka.