Óriás az óriáspiacon: átadták az első kínai A380-ast
A China Southern Airlines a világon a hetedik légitársaság – és az első kínai –, amely ezzel a rendkívül gazdaságos óriásgéppel repül. Az A380-as erőforrása a Rolls-Royce négy Trent 900-as hajtóműve. Az első kínai szuperjumbót először a belső vonalakon használják, például Peking és Shanghai között, de később a légitársaság nemzetközi vonalain is repül majd.
Toulouse-ban, az átadási ünnepség során a meghívottak megtekinthették a gép 506 utas számára berendezett tágas utasterét is: nyolc ággyá alakítható fotellel rendezték be az első osztályt, 70, szintén ággyá átalakítható üléssel az üzleti osztályt (business class) és 428 üléssel a turistaosztályt. A kabinvilágítást a napszakokhoz igazítva többféleképpen is be lehet állítani, ezzel is szolgálva az utasok nagyobb kényelmét, kiadósabb pihenését. A fedélzeti szórakoztatórendszer segítségével az utasok egyénileg választhatnak számtalan film és zene között, s az utaskabint, akárcsak a mellékhelyiségek egy részét mozgássérültek számára is könnyen használhatóvá tették.
2007-es forgalomba állítása óta ez az ötvennyolcadik átadott A380-as. A flotta már 350 ezer órát repült és 16 millió utast szállított. Az óriásgépet használó légitársaságok az Airbus közleménye szerint rendre telt házzal repülnek ezen a típuson, amelyet háromosztályos elrendezésben akár 525 üléssel is felszerelhetnek. Jelenleg 25 nagy repülőtéren szállnak le rendszeresen, mostanság minden tizenötödik percben felszáll vagy landol egy ilyen óriás valahol.
Thomas Enders Airbus-elnök a ceremónián kiemelte: Kína lesz a következő húsz évben a repülőipar leggyorsabban növekvő piaca, a China Southern pedig komoly üzleti előnyhöz juthat a 380-as forgalomba állításával.