Óriások rövidebb járaton: a Lufthansa már nagy nyárra készül…

iho/repülés   ·   2021.06.14. 09:00
140207_747-8_D-ABYL-D800-JMAI_0272

Frankfurtból Jumbók, Münchenből 350-esek repülnek Mallorcára. Amíg a hagyományos hosszútáv nem tér magához, érdemes rövidebben, de sok utassal repültetni az óriásgépeket.

A Lufthansa a rendszerint interkontinentális járatokra használt, nagy befogadóképességű gépeit veti be, hogy a németek legkedvesebb üdülőhelyére, Palma de Mallorcára vigye az utasokat a főszezon csúcs-idejében.

A légitársaság közleménye említi, az előzetes foglalások futottak be olyan számban, hogy a cég érdemesnek látja a szélestörzsűek használatát ezekre a típusok szokásos járataihoz képest rövid repülésekre. Erre az üdülőhelyre április és június eleje között huszonötszörösére nőtt a jelentkezők száma.  

A kétféle típus, a Boeing 747-8i és az Airbus A350 a Lufthansa két nagy központját szolgálja ki az eddig repülő A321-esek helyett, a Jumbók Frankfurtból négy egymást követő szombaton indulnak Mallorcára, először július 17-én. A 350-esek pedig Münchenből, vagyis onnan, ahol ezek a nagybefogadó képességű gépek eredetileg is állomásoznak.

(fotók: Lufthansa)

A Boeing 747-8 a légitársaság jelenleg szolgálatban álló legnagyobb repülőgépe. Ezzel kapcsolatban érdemes tisztázni egy félreértést. Amikor tavaly ősszel a nagy leállások történtek, a németek is számos nagy gépüket repültették át letárolásra.A hazai beszámolók úgy szóltak, hogy ezek az A380-asok és a B-747-esek. Valójában a társaság ezügyben különbséget tett a Jumbók korábbi és modernizált változata között, vagyis amit kivontak a forgalomból, az a 747-400-as volt, a 8-asok maradtak az állomáshelyükön, tíz példányban. Az adatbázisok szerint ugyanakkor a társaság mind a tizennégy ennél is nagyobb, kétszintes Airbus óriása, az A380-as letárolva várja a sorsát.

A 747-8-asok ezen az útvonalon a korábbi 321-esek 215 ülése helyett 364 utassal repül majd, méghozzá az osztályok összevonásával: a 276 üléses economy-osztály ezeken a járatokon kiterjed a prémium-economy ülésekre, a business-class-ba pedig beleértendő az első osztály is. Ilymód a belső berendezésen nem kellett változtatni, a fedélzeti ellátás is viszonylag egyszerűbb. Hasonló megoldással kínál 293 helyet a Lufthansa ezeken a járatokon a 350-esekre, negyvennyolcan repülhetnek business-en és 245-en az összevont prémium/economy osztályon.

A légitársaságok körében egyáltalán nem ismeretlen, hogy egy-egy járaton típusváltásról döntenek, ha az igények ezt követelik, és ha van a flottában bevethető nagyobb gép, akkor azt állítják forgalomba. Hogy egy érdekes példával éljünk, a British Airways már a kétezres évek elején is sűrűn állított be 767-eseket London és Budapest között – karácsony előtt, és persze amíg volt, és ha hadra fogható volt a két gép közül valamelyik, a Malév is beállította szélestörzsű kéthajtóműveseit rövidebb menetrend szerinti járatokra, ha szükséges volt.

Az viszont mindenképp érdekes, hogy a Lufthansa egyenesen az óriásait állítja be ezekre a nyári járatokra, ami egyébként azt is jelzi, hogy mind az utasok, mind a légitársaság erősen bízik a normalitás, a tömeges légiközlekedés helyreállásában. Viszont miközben az interkontinentális repülések továbbra is sokkal bizonytalanabbak, például a legfontosabb észak-atlanti vonalakat még mindig nem sikerült újraindítani, okos döntés, hogy az óriásokat rövid, de keresettebb célállomásokon repültetik, ráadásul a személyzetek gyakorlottságának fenntartására is alkalmasak ezek az utak.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek