Orosz-svájci kooperációban készülhet többmotoros dízelmozdony

iho   ·   2014.07.07. 19:00
400px_szinara_te8

A prototípus jármű létrehozásáról szóló megállapodást a napokban írta alá a Jakut Vasút technikai igazgatója, Alekszandr Kurcsatov, valamint a Molinari Rail elnök-vezérigazgatója, Michele Molinari – írja a Railway Gazette.

A fejlesztésben az orosz Szinara jelentős szerepet fog játszani, mivel a két dízelmotor által hajtandó mozdony alapjait a gyártó TE8-as gépe adja majd. A felhasználni tervezett orosz és amerikai technológia innovatívnak számít, ráadásul már számos helyen is bizonyította értelmét.

A Szinara TE8-asának alapjaira építenék a két dízelmotor által hajtandó gépet<br>(forrás: Railway Gazette)

Az orosz-svájci genset-mozdonyokat kifejezetten a zord szibériai időjárási körülmények közötti üzemelésre tervezik. A széles, 1520 milliméteres nyomtávú gépekkel leginkább a 3800 kilométeren kanyargó Bajkál–Amur vasúti fővonalon (BAM), valamint a nemrég átadott, Berkakitot Tommottal és Jakutszkkal összekötő, 809 kilométer hosszú Amur–Jakutszk vonalon (AYAM) szeretnének teherszerelvényeket továbbítani.

A vasúttársaság első embere elmondta, a projekt kiemelt fontossággal bír Oroszország távol-keleti része számára, valamint új fejezetet is nyit az orosz mozdonygyártásban, mivel nincs hasonló technológiát képviselő típus az orosz piacon. A svájci gyártó szerint sokat jelent, hogy a Jakut Vasút teljes mértékben ismeri a BAM és az AYAM infrastrukturális kihívásait, és ezt a tudást hajlandó is megosztani az optimális megoldás érdekében – számol be az International Railway Journal.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!