Ősztől a hűvösvölgyi vonalon is közlekedhetnek alacsonypadlós CAF-villamosok
A Széll Kálmán tér és Budagyöngye állomás között a villamospálya rekonstrukciója már elkészült, ezt követi az áramellátási- és jelzőberendezések felújítása.
A jelenleg zajló beruházás részeként 3400 vágányméteren korszerűsítik a villamospályát, kitérőket, hajtóműveket, váltófűtést cserélnek és vágányokat építenek át. A sínek mellett 2200 köbméter zúzott követ cserélnek ki, továbbá fejlesztik az áramellátási rendszert is. A felújítás során 11 720 folyóméter földkábelt fektetnek le, kicserélnek 129 felsővezeték-oszlopot és korszerűsítenek két áramátalakító gépházat. Átépítik, akadálymentesítik a Kelemen László utca, a Zuhatag sor, valamint a Heinrich István utca megállóhelyeket is.
Az elmúlt öt hétben jellemzően befejeződtek a bontási munkák és megkezdődtek az építések. A Széll Kálmán tér és Budagyöngye állomás között a villamospálya rekonstrukciója elkészült, ezt követi az áramellátási- és jelzőberendezések felújítása. A vonal többi részén párhuzamosan zajlanak a pályaépítési, áramellátási és jelzőberendezési munkák.
A Széll Kálmán tér és Hűvösvölgy végállomás közötti villamosvonal rekonstrukciójának teljes becsült összege 5,6 milliárd forint: az összeg tartalmazza az utasok által közvetlenül nem látható, áramellátásra szolgáló gépházak korszerűsítésének munkáit, valamint az építés- és autóbuszpótlás forgalomtechnikai költségeit is. A beruházást fővárosi önkormányzati forrásból finanszírozza a BKV. A pályarekonstrukció része a budapesti közösségi közlekedés fejlesztésének, amelynek egyik célja, hogy minél több vonalon lehessen alacsonypadlós, modern villamosokkal utazni.
Jóllehet, a felújítás a nyári, iskolai szünet idején zajlik, a villamos forgalmat nem akadályozó munkákra még szeptemberben is számítani kell majd.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!