Ötvenéves gép Hatvanban hetvenkedik

Kemsei Zoltán   ·   2013.10.19. 20:59
00

Nem véletlen tehát, hogy 2013-ban komplett mozdonysorozatok ünneplik magyarországi pályafutásuk ötvenedik évfordulóját – a hatvanas évek eleje a vontatás korszerűsítésének jegyében telt a magyar vasúton is. A tavaszi Nohab–Szili-ünnep után az ősz a Púposoké, és ha Púpos, akkor már Hatvan. A jászberényi hűtőgépgyárba közlekedő, M40-es vontatta tolatós tehervonatot csak Lehel púpjának emlegette vasutas és vasútbarát, és sokszor megesett, hogy a Karancsalja is Jendrassik-dübörgéstől visszhangzott, amikor egy-egy kieső orosz motorvonatot kellett pótolni.

Indulásra vár különvonatával a 235-ös<br>A képre kattintva galéria nyílik<br>(a szerző felvételei)

Hatvanban több mozdonyparádét is rendeztek az ezredforduló táján, hol a fűtőháznál, hol pedig az állomás épp nem használt vágányain. A mostani rendezvényt a gépészet területén, a fűtőház előtt, valamint a műhely egyik állásán tartották. A MÁV-csoport és a veresegyházi Baranyai János Vasútbarát és Modellező Klub közös bemutatóján az M40-esek mellett a hatvani fűtőház több mozdonyát is meg lehetett csodálni, de volt terepasztal-bemutató és játékos vetélkedő is. Az eseményhez tartozott a vasútbarátok szervezte különvonat is, amelynek útjáról későbbi cikkünkben számolunk be.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!