Ötvenéves gép Hatvanban hetvenkedik

Kemsei Zoltán   ·   2013.10.19. 20:59
00

Nem véletlen tehát, hogy 2013-ban komplett mozdonysorozatok ünneplik magyarországi pályafutásuk ötvenedik évfordulóját – a hatvanas évek eleje a vontatás korszerűsítésének jegyében telt a magyar vasúton is. A tavaszi Nohab–Szili-ünnep után az ősz a Púposoké, és ha Púpos, akkor már Hatvan. A jászberényi hűtőgépgyárba közlekedő, M40-es vontatta tolatós tehervonatot csak Lehel púpjának emlegette vasutas és vasútbarát, és sokszor megesett, hogy a Karancsalja is Jendrassik-dübörgéstől visszhangzott, amikor egy-egy kieső orosz motorvonatot kellett pótolni.

Indulásra vár különvonatával a 235-ös<br>A képre kattintva galéria nyílik<br>(a szerző felvételei)

Hatvanban több mozdonyparádét is rendeztek az ezredforduló táján, hol a fűtőháznál, hol pedig az állomás épp nem használt vágányain. A mostani rendezvényt a gépészet területén, a fűtőház előtt, valamint a műhely egyik állásán tartották. A MÁV-csoport és a veresegyházi Baranyai János Vasútbarát és Modellező Klub közös bemutatóján az M40-esek mellett a hatvani fűtőház több mozdonyát is meg lehetett csodálni, de volt terepasztal-bemutató és játékos vetélkedő is. Az eseményhez tartozott a vasútbarátok szervezte különvonat is, amelynek útjáról későbbi cikkünkben számolunk be.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Ellátási lánc Nagyvasút Szállítmányozás

Eldőlt: megépülhet a zalaszentiváni deltavágány

iho/vasút   ·   2025.12.12. 12:00

A Swietelsky, a V-Híd és az R-Kord partnersége csaknem 12 milliárd forintot kér a kivitelezésért, aminek cirka felét a GYSEV fizeti uniós támogatásból, másik felét pedig az állami büdzsé állja. A fejlesztéssel a Metrans tervezett konténerterminálja is megvalósulhat, és értelmet nyerhet a Zalaegerszeg és Zalaszentiván közötti fantomkörforgalom.