Pályafelújítás Debrecenben: a végtelen változatlanság

Szabó István   ·   2015.07.11. 18:45
debrfeluj0

Napjainkig – a múlt század 60-as 70-es éveinek „villamosvonal-irtásait” követően – Debrecen egyetlen megmaradt villamos vonalán, többször volt felújítás és átépítés. De sajnos mindig csak részleges. A Piac utcai szakaszt leszámítva, teljes értékű, egybefüggő átépítés azonban nem volt a vonalon.

2015. július elején a DKV megkezdte a legkritikusabb szakaszok felújítását. Ezek főleg az útkereszteződések leromlott vágányait érintik. A sajtóban megjelent költségek alapján bizony nem sok látványos és hosszan tartó eredményre lehet számítani a munkák elvégzését követően: csak egy „filléres” tűzoltáshoz elegendő munkát tudnak végezni a kivitelezők.

Debreceni állapotok: Honvéd utca, már készen van. A képre kattintva galéria nyílik (a szerző felvételei)

Az előző rész megírását követően több észrevételt is kaptam – hideget is meleget is. A korábbi cikkben írtakkal kapcsolatban most azt jegyzem meg: „a húsz éve »elfogyott a pénz 150 méterrel a megálló előtt«, nem egy váratlan esemény, vagy túlköltekezés következménye volt. Ennyi jutott a Környezetvédelmi Alap ide szánt pénzéből. Választani kellett. Még mindig jobb döntés volt a rövidebb szakasz teljes átépítése, mint a semmi.”

A mostani felújítás a tervezett ütemben halad: Honvéd utcai átjáróban bekerültek az új sínek és a forgalom zavartalan a közúton. A Füredi úti kereszteződésben a félpálya elkészült. (Egy gondolat akkor is, ha sokaknak nem tetszik: az itt alkalmazott betonlemezes vágány 15–20 évre készül. A Füredi kereszteződés pár éve épült át. Mi lehet az oka ennek a gyors leromlásnak?) Befeleződött a síncsere az Andaházi úti ívben is, az ATOMKI sarkánál. A munka a Füredi kereszteződésben folytatódhat a következő héten.

A cikkhez kapcsolódó galériában az is látható, az „elfogyott a pénz” néven aposztrofált csatlakozó szakaszt a mostani felújítás sem érinti. Az marad olyannak, mint ahogy a képeken látható.

És még egy vasútépítői megjegyzés a végére: „Sajnos, bár mennyire is fáj az érzékeny lelkületű, és mundért védő DKV illetékeseknek, 2015-ben a képeken látható sínhegesztések számomra elképzelhetetlenek, igénytelenek, a szakmánkból már régen száműzöttek. A korszerű AT- és ET-hegesztések világában csodálattal (sic) nézem amit itt »elkövettek«.”

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk!

Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek