Párhuzamos felújítások, lassú menet lesz
Párhuzamosan zajlik majd a Szajol és Püspökladány, valamint a Szajol és a Szolnok közti pályaszakasz felújítása. Később szeretnék a Püspökladány és Debrecen közötti pályarészt is felújítani. Ha ezzel is végeznek, két óra alatt Budapesten lehetünk. Addig azonban lényegesen hosszabb menetidővel kell számolni – adja hírül a dehir.hu debreceni portál.
2012 tavasza óta jelentősen megnőtt a vonatok menetideje Debrecen és a főváros között, felújítják ugyanis a Szajol és Püspökladány közötti vasúti szakaszt. A korábbi 2 óra 20-30 perces menetidő helyett most jó esetben 3 óra alatt lehet Debrecenből Budapestre érni intercityvel, nemegyszer írtunk már mi is lényegesen hosszabb menetidőkről – folytatódik a Dehir.hu cikke.
Ezen a szakaszon eddig a Szajol és Püspökladány közötti nyílt vonali szakaszok és Karcag állomása épült át, év végéig befejeződik a törökszentmiklósi állomás átépítése is. Jövőre indul Fegyvernek-Örményes, Kisújszállás és Püspökladány állomásainak felújítása is. Ez utóbbi biztosan áthúzódik 2015-re, mint ahogy az elektronikus biztosítóberendezés telepítése is. A teljes átépítés tervezett véghatárideje 2015 vége, ekkortól áll majd vissza a megszokott menetrend a szakaszon.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. felújítja a Szajol és a Szolnok közötti 6,5 kilométeres szakaszt is (mely egyébként Magyarország egyik legforgalmasabb vasúti vonalszakasza). A közbeszerzés nyertese a Közgép, a Strabag és a Swietelsky Kft. alkotta TISZA – 2013 Konzorcium lett, akikkel a NIF Zrt. már meg is kötötte a szerződést. Nettó 20 és fél milliárd forintból megújítják a pályát, és több hidat is építenek. A NIF hangsúlyozza, hogy a fejlesztés során kiemelt figyelmet fordítanak az árvízvédelemre, ezért Szajol állomásnál és a Tisza két oldalán árvízvédelmi gátat emelnek.
A 6,5 kilométeres szakaszon Szolnok után közvetlenül új Zagyva-híd, azt követően Magyarország egyik legnagyobb kétvágányú vasúti hídja helyett új acélszerkezetű Tisza-híd, azt követően új ártéri híd épül. Jó hír még, hogy az átépítés után – ahogy a Szajol és Püspökladány közötti szakasz, úgy – ez a pályarész is alkalmassá válik a 160 kilométeres óránkénti sebességgel történő közlekedésre. Azaz hosszabb távon gyorsabban vonatozhatunk majd Debrecen és a főváros között, addig azonban további lassulással kell számolni.
A munka 2014. első negyedévében kezdődik, a teljes átépítés pedig 2015 decemberéig tart. Azaz párhuzamosan zajlik majd a Szajol és Püspökladány közötti, valamint a Szajol és Szolnok közti szakasz felújítása.
Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője a Dehir.hu érdeklődésére elmondta, a Szajol és Szolnok között végzendő munkák miatt is várhatók korlátozások, így lassabban járnak majd a vonatok. „A vasúti beruházás során a kivitelezésnél folyamatos forgalomfenntartásra törekszünk, ugyanakkor a Tisza híd építése során egy alkalommal hétnapos teljes vasúti vágányzár lesz, előreláthatóan 2014 októberében, ami azt jelenti, hogy a MÁV-Start a vonatok helyett autóbuszokkal közlekedteti az utasokat” – tájékoztatott Loppert Dániel.
És ezzel még nincs vége, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő ugyanis a teljes Szolnok-Debrecen szakaszt szeretné megújítani. Utoljára a Püspökladány és Debrecen közötti pályarész marad. Ennek a beruházásnak is javában zajlik az előkészítése, nyár óta a korábban készült engedélyes terveinek felülvizsgálata, illetve a kiviteli tervek készítése folyik. A tervező a tervek mellett a megvalósításhoz szükséges támogatási kérelmet is elkészíti. A szakasz felújításának előkészítése várhatóan 2015 augusztusában zárul le, a kivitelezés pedig 2016 és 2020 között várható.
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!