Párizsból Bordeaux-ba két óra, Rennes-ba másfél óra alatt

Zöldi Péter   ·   2017.07.02. 11:15
tgv_bordeaux_kislid

Franciaországban két nagysebességű vonalat is avattak július elsején. A Párizs és Bordeaux közötti vonal két órára csökkenti a két végállomás közötti utazási időt, Rennes és Párizs között másfél óra lesz az út. Az avatóünnepséget Emmanuel Macron, a frissen megválasztott köztársasági elnök jelenlétében tartották meg. A menetrendszerinti üzem július másodikán, e sorok megjelenésekor indul meg a két vonalon.

Az új vonalak üzembehelyezésétől a breton és a gironde-i nagyváros is vonzerejének erősödését és gazdasági életének fellendülését várja. Az SNCF számításai szerint a rennes-i viszonylaton a napi utazások száma mintegy egyharmadával fog növekedni, Bordeaux felé pedig még ennél is kedvezőbbek az előrejelzések.

Rennes-ban és Bordeaux-ban úgy várták már a TGV érkezését, mint Békéscsabán a Flirtöt (fotó: REUTERS/Charles Platiau)

Bordeaux és Rennes hagyományos, meglévő pályaudvarain fogja fogadni a szerelvényeket, de a pályaudvarokat alapos felújításnak vetették alá, hogy az évi összesen négymillió többletutast kezelni tudják. Mindkét város felé több mint húsz éve elkezdett már nyújtózni a nagysebességű hálózat, de a TGV-szerelvények a rennes-i vonalon Le Mans előtt, Bordeaux felé pedig Tours-nál át kellett, hogy térjenek a hagyományos pályákra, negyvenperces-egyórás menetidő-növekedést elszenvedve.

A szombat megnyitón vonalanként két vonat közlekedett: délelőtt az SNCF-vezérkar utazott Bordeaux-ba, Nicolas Hulot gazdasági, és Elisabeth Borne közlekedési miniszter társaságában, délután Emmanuel Macron vonatoztatták Rennes-ba. Minden vonat után közlekedett egy második is, arra az esetre, ha valamilyen hiba folytán a hivatalos megnyitóvonat vendégeit menteni kellene. A rennes-i vonal műtárgyait az elnöki vonat közlekedése alatt végig őrizték a rendfenntartó erők.

A Le Mans és Rennes közötti 182 kilométeres vonal 2,8 milliárd euróba került, ebből 600 milliót használtak fel a pályaudvarok felújítására. A Tours és Bordeaux közötti 312 kilométer 7,8 milliárdot kóstált, 1,2 milliárdos pályaudvari beavatkozásokkal. A fejlesztés itt nem áll le: a vonal tovább nyújtózkodik Toulouse felé, hogy a jelenlegi 4 óra 20 perces vasúti menetidő három órára csökkenjen.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Vasútmodell

Újabb cseh tanker az Igrától: jöjjön a 98-as!

Kovács György   ·   2020.11.29. 12:00

Az októberi Indóház magazin hasábjain már bemutattuk a cseh Igra modellgyár ezévi újdonságainak egyikét, a 88 köbméteres tartálykocsiját. A decemberi magazinunk lapzártája után került a boltokba a nagytestvér, a 98 köbméteres változat modellje.