Partnerét vesztette az útdíjtender győztese

iho/közút   ·   2013.01.11. 08:55

Az eredeti tervek szerint 2013. január elején kellett volna szerződést kötnie az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt.-nek és a Getronics Magyarország Kft.-nek, de ez azóta is elmaradt, az újabb időpont kedden jár le, azonban egyre kérdésesebb, mikor kerülhet szignó a megállapodás aljára.

A Népszabadság információi szerint az újabb késést az okozhatja, hogy a norvég Q-FREE ASA kilépett a 34,89 milliárdos ajánlattal győztes Getronics mögül. A norvégok alvállalkozóként voltak jelen a tervezetben, 10-24 százalék közti mértékben adtak volna támogatást a fővállalkozónak.

A norvégok távozása gyakorlatban azt jelenti, hogy a Getronics elvesztette egyik stratégiai partnerét és a műholdas helyzet-meghatározásra épülő díjrendszer építéséhez nélkülözhetetlen referenciaadóját is. Ez amiatt jelent komoly gondot, mert referencia és díjszedési technológia nélkül nem építkezhet a cég.

A Népszabadság azt írja, hogy nincs lehetőség a Q-FREE ASA lecserélésére sem, ugyanis a közbeszerzési törvény szerint a tíz százalékot meghaladó mértékben közreműködő alvállalkozókat, a kötelező érvényű ajánlatok leadása után egyetlen tenderben sem cserélgethetik szabadon az ajánlattevők. Ezt a határvonalat pedig az ÁAK projektje már decemberben átlépte.

Ha a norvég Q-FREE ASA valóban távozott, és a Getronics Magyarországnak nem sikerül kibúvót találnia, akkor az útdíjtendert föl kellene függeszteni. A kérdés már csak az, hogy az autópálya-társaság, illetve a cég munkáját irányító Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) milyen döntést hoz majd az ügyben.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Elindul a Déli körvasút bővítése

Károly Szabolcs   ·   2020.10.30. 15:00

A kiemelt fontosságú projekttel a Ferencváros és Kelenföld közötti forgalmas, kétvágányú szakaszt részben három-, részben négyvágányúvá fejlesztik, növelve a kapacitást, legkésőbb 2027 végére.